• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel tekst in Word gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

cobus23

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2010
Ik heb een calculatie gemaakt in excel. Alle opties die ik kies worden 'vertaald' in een appart werkblad. Dus op die manier staat de tekst klaar voor mijn offerte in Word.
Als ik via Ctr C en Ctr V de tekst in Word gebruik komt ook de opmaak (kolommen en regels) mee. Weet iemand hoe de tekst echt als Word tekst meekomt?

Hallo Cobus23

Ik zou denken: met Plakken Speciaal en dan onbewerkte tekst.
Of heb ik dan het probleem verkeerd begrepen?

Groetjes,
Ger

Hallo Gerretje,

als ik dat doe, zie je in de kantlijn allemaal apparte regels, ik wil eigenlijk alleen de tekst zonder apparte regels en kolommen.

Dag Cobus,

Als het gaat om de rasterlijnen die je niet wilt zien op het scherm (wat tijdens afdrukken zie je ze niet) dan moet je dat doen in Word. Via menu: Tabel, Rasterlijnen verbergen.
Bedoel je dit?

Hallo Graaff

nee dat bedoel ik ook niet, ik probeer een bijlage toe te voegen zodat je mee kunt kijken
als ik geplakt heb (bijv. zonder opmaak) staat de tekst in Word maar je kunt alle eenvoudig selecteren (aan de linker bovenkant van de geplakte tekst kan je dan de tekst eigenlijk als een soort tekstvak selecteren.

Bijlagen

Moet dit het resultaat worden?

dit is als voorbeeld
tekst die verdeeld is in regels en kolommen
dit is een regel
dit is een kolom

ja inderdaad en als je in het word document kijkt zie je ook de regels in de kantlijn.

Volgens mij moet je dan kiezen voor Plakken speciaal en vervolgens 'Niet opgemaakte tekst'.

Je moet inderdaad kopieren en plakken speciaal. Alleen blijft het probleem bestaan dat de tab-tekens blijven staan en evt. ongewenste harde returns. Deze moet je dan in Word vervangen (evt. met een macro als het vaak voorkomt) dmv vervangen CTRL H, klik op Meer, vervolgens op Speciaal en vervolgens op tab-teken en vervang door niets.
Erg elegant is het niet maar een andere oplossing heb ik even niet.
Succes

Bedankt voor jullie hulp, maar ik krijg niet uitgelegd wat ik precies bedoel.
als ik in Word na het kopieren op de tekst klik heb ik selecteerd word alles, heb ik links boven in een soort + je. waarmee ik alles kan verslepen. dan zie je ook de opmaak in de kantlijnen (bijv.de tabs van de kolommen die gekopieerd zijn, die wil ik graag weg hebben.

Door te blijven proberen heb ik zelf de oplossing gevonden.

Als je de gekopieerde tekst selecteer, zie je het + je. Als je daarop klikt komt er in he tlint een tabblad bij "indeling"
op dit tabblad kan je kiezen voor "converteren naar tekst"

nogmaals dank voor de moeite allemaal.

Inderdaad Ik zie nu ook het plak icoontje onderin. Daar kun je selecteren "Alleen Tekst behouden" Dit werkt ook. Mosterd na de maaltijd zullen we maar zeggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan