• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel tekst opmaken in formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariusklein

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2009
Beste,

Ik heb een vraag over opmaken in excel.
als ik de tekst in een cel heb kan ik gewoon het deel selecteren wat ik dikgedrukt wil hebben.

maar nu heb ik in één cel de tekst samengevoegd uit een aantal andere cellen bijv. =A1&A2&A3 nu wil ik de tekst uit cel A1 dikgedrukt laten weergeven? kan dit en hoe? en is dit ook mogenlijk met onderstrepen en andere soorten opmaak?

alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
..maar nu heb ik in één cel de tekst samengevoegd uit een aantal andere cellen bijv. =A1&A2&A3 nu wil ik de tekst uit cel A1 dikgedrukt laten weergeven? kan dit en hoe? en is dit ook mogenlijk met onderstrepen en andere soorten opmaak?
Dat is allemaal mogelijk, maar niet als je de inhoud van de cellen hebt samengevoegd op de manier zoals je hierboven beschrijft. Wel als je de inhoud van de cellen via vba samenvoegt. Stel dat B1 de cel is waarin je de inhoud van A1, A2, en A3 samenvoegt, dan kun je bv. gebruiken:
Code:
Sub macro1()
range("b1").Characters(1, len(range("a1"))).Font.Bold = True
range("b1").Characters(1, len(range("a1"))).Font.Underline = xlUnderlineStyleSingle
End Sub

Laatst bewerkt:
Wel als je de inhoud van de cellen via vba samenvoegt.
Dat moet je dan wel eerst doen, bv. door als eerste regel in bovenstaande macro toe te voegen:
Code:
Range("b1").Value = range("a1").value & range("a2").value & range("a3").value
of (korter):
[b1] = [a1] & [a2] & [a3]

Marius,
als je vraag is opgelost, markeer ze dan als zodanig a.u.b.

ik ben ermee aan de slag gegaan maar ik snap niet hoe je in vba de code moet maken ik krijg telkens de melding: compileerfout: ongeldig buiten procedure.:confused:

geen idee wat ik fout doe?

ik wil de cellen j41 en j42 samenvoegen in cel a5 wat een samengevoegde cel is ( 5a/b/c/d)

vervolgens wil ik dat j41 dikgedrukt wordt weergegeven.

nadat ik dit bericht getypt had kreeg ik de ingeving dat ik Private Sub vergeten was ervoor te zetten.. de code werkt nu correct.
Maar..... nu voert die de code telkens opnieuw uit waneer ik een cel aanklik doet die de eerste regeld dikgedrukt. zoals ik wil. en waneer ik weer een cel aanklik doet die ook de 2e regel???
vreemd moet ik een code toevoegen dat die hem maar 1 keer uitvoerd?

Laatst bewerkt:
Ik had net mijn bericht gepost toen ik jouw tekst las en heb daarom mijn tekst weer verwijderd.
Laat eens in een voorbeeldbestand zien hoe je code er uitziet, dan is je probleem zo opgelost.
Alsmaar blijven gissen is niet zinvol.

Laatst bewerkt:
hier een voorbeeld bestand Bekijk bijlage Map1.xls

ik doe a1 in de opmaak dikgedrukt uitzetten en als je dan een willekeurige cel aanklikt merk je al gauw wat het probleem is
bedankt voor de moeite:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan