• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel: tekst vermenigvuldigen en daarna opsommen in enkele cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

cyclaam

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mei 2015
Hallo allemaal,

Hier mijn eerste post. Normaal red ik me aardig in Excel maar weet me met volgend vraagstuk geen raad:

Om een reeks woorden af te drukken op een Dymo label printer moet ik gebruik maken van de meegeleverde software. In deze software kan een Excel document worden geïmporteerd zodat afzonderlijke cellen geprint worden. Helaas gebruikt de Dymo printer dan erg veel witruimte wat erg zonde is. Wat ik graag zou willen dat onze invoer in een enkele cel wordt geplaats en zo met spaties zelf de witruimte bepaald kan worden.

Ook dient er een soort berekening plaats te vinden. zo staat er achter elk woord hoe veel etiketjes er van geprint dienen te worden. Ik wil dit graag met excel\vba automatiseren. Heeft iemand een idee hoe dit aan te pakken.

In excel staat bijvoorbeeld:

[table="width: 20"]
[tr]
[td]Woord [/td]
[td]aantal[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Aap[/td]
[td]3[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Noot[/td]
[td]2[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Mies[/td]
[td]4[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Wim[/td]
[td]1[/td]
[/tr]
[/table]

Door middel van een berekening dient dan in een enkele cel het volgende te komen staan, desnoods met een tussenstap:

Aap Aap Aap Noot Noot Mies Mies Mies Mies Wim

Ik heb geen idee hoe dit aan te pakken, wil iemand meedenken?

Bij voorbaat dank!

Bas

of met een formule

Code:
=HERHALING(A1&" ";B1)&HERHALING(A2&" ";B2)&HERHALING(A3&" ";B3)&HERHALING(A4&" ";B4)

Niels

Bedankt voor de snelle reacties. beide precies wat ik bedoel!

Leuk om de verschillende mogelijkheden\oplossingen te zien. Edmoor, die van jou is een Macro gemaakt met VBA?

Heeft mijn gevraagde berekening ook een naam?

Ik ben met beide geholpen. Nogmaals dank!

De macro is inderdaad in VBA gemaakt. Dat heb ik zo gedaan vanwege je opmerking erover in #1. Maar de functie van Niels doet het net zo goed. Dus, wat je zelf wilt :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan