• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel template maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

nielsy94

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2016
Beste mensen,

Ik wil een template in excel bouwen maar ik kom er niet helemaal uit. Het is de bedoeling om een aantal criteria te stellen en aan de hand van de criteria moeten er gemiddeldes uitkomen.

de criteria:
1. "datum (per maand)" t/m "datum (per maand)"

2. vervolgens moeten er uit een drietal producten gekozen worden (minimaal 0 en maximaal 3)

3. Vervolgens moeten er van de desbetreffende data en de desbetreffende producten gemiddeldes uitrollen.

Bijgevoegd heb ik het bestand. De gele cellen moeten veranderd kunnen worden en de groene cellen zijn de uitkomsten.

Graag jullie hulp want ik kom er alles behalve uit.

Met vriendelijke groet,

Niels Brockötter

Bijlagen

ja dat is precies wat ik bedoel, geweldig.

Ik snap nu alleen niet hoe je het elkaar hebt gekregen betreffende de datum. ik zie namelijk nergens in de formule van de gemiddeldes dat er rekening is gehouden met de daar bovenstaande datum, terwijl dit wel het geval is.

Sorry voor de onduidelijke uitleg.

In het lint zie je bij formules de optie namen beheren. <Ctrl>+<F3> als sneltoets En daar zit de truc. Je hier hiermee het bereik dynamisch maken.

Ik kom er helaas niet helemaal uit.

Bij het maken van een nieuwe "naam" wil ik helemaal onderaan bij "Verwijst naar:" de desbetreffende formule namaken. Maar ik kan hier op geen enkele manier de desbetreffende formule (Verschuivingen) inzetten. Hoe moet ik dit doen?

Kan je de vraag even wat specifieker stellen?

Er zit een vervelende eigenschap in excel met betrekking tot o.a. formules aanpassen in namenbeheer. Je moet hier eerst op <F2> drukken om de formule aan te passen. Anders geven de pijltjestoetsen bijzondere effecten.

ik bedoel in het venster: Nieuwe naam. dan staat helemaal onderaan: Verwijst naar. Bij deze regel lukt het mij niet om te beginnen met een formule, ik kan hier alleen cellen selecteren.

Wat nou als ik niet het gemiddelde wil, maar het verschil (in procenten), van de desbetreffende periode?

Je kan met die formule toch alleen maar gegevens laten zien die je al in een tabel hebt staan? het lukt me namelijk niet in mijn bestand.

Heb je misschien tips?

Als je gegevens kan vinden dan kan je toch iets mee doen? Wat lukt er zoal niet in jouw bestand?

het probleem is dat ik niet snap hoe ik de formule verticaal zoeken moet gebruiken om de desbetreffende gemiddeldes uit te rekenen.

Zoiets in I9

PHP:
=ALS(H4="Ja";(VERT.ZOEKEN($J$2;$A$1:$D$13;RIJ()-7;0)-VERT.ZOEKEN($H$2;$A$1:$D$13;RIJ()-7;0))/VERT.ZOEKEN($H$2;$A$1:$D$13;RIJ()-7;0);"")

Beste VenA,

Ik heb nu een hele tijd alles geprobeerd, maar toch krijg ik het niet voor elkaar. Is het mogelijk dat u een voorbeeld in mijn bovenstaande bestand maakt?

mvg,

Niels

Bij mij krijg ik alleen het verschil tussen de eerst geselecteerde maand en de laatst geselecteerde maand. Er wordt dus geen rekening gehouden met de tussenliggende maanden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan