• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel tool probleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Andre1963

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2022
Wanneer ik automatisch naar een site doorgelinkt wil worden (in een dropdown menu) vanuit een excelsheet (veld) dan pakt excel alleen de eerst vermelde link. Alle andere links zie ik wel maar reageren dan alleen op de eerst vermelde link. iemand een idee waar ik ervoor kan zorgen dat alle link bij keuze worden geopend. Dit probleem ontstond op het noment dat ik de url omzetten in een naam. (wat ook kan binnen excel):o

waarom je dit en de member chat zet is mij niet duidelijk.
Helpmij.nl heeft voor excel een eigen sectie.
Daar verzet ik het wel even naar toe.

Excel dropdown met lijstfunctie

het gaat om B10 dropdown menu.
Als ik een onwillekeurige bank selecteer dan krijg ik als resultaat alleen de website van eerst vermelde bankinstelling.
Hoe kan ik het inregelen dat ik de gevraagde website naar voren krijg.

Ben benieuwd wat het euvel is.

Bijlagen

• meest makkelijke is middels de hyperlink funktie naast jouw datavalidatie een "klik hier" te maken waarbij je naar de betreffende site gaat
  • of met het volledige www adres in de datavalidatie ==> selecteren ==> F2 ==> ENTER en dan de hyperlink volgen
  • of VBA
  • of ..

Dit is zeker top! Hoe krijg ik de formule erin Nu doet NIBC het maar de rest nog niet

Had i nog een vraag. Op A17 staat taxatiekosten. Hoe beweeg ik veld B17 mee als ik een keuze maak door dropdown menu op A17 weergeef?

Er zijn daardoor teveel rentepercentage's. Huis opeet constructie kan handig zijn als je voorhand wilt schenken of daadwerkelijk je huis opeten door een tekort aan pensioen. Is fiscaal niet aftrekbaar en er is een plafond in het systeem waardoor je toch weer in een hoge rentelast komt.

Dank voor uitleg VBA

Had i nog een vraag. Op A17 staat taxatiekosten. Hoe beweeg ik veld B17 mee als ik een keuze maak door dropdown menu op A17 weergeef?

Is het mogelijk dat ik hier niets van begrijp?

Verder heb ik, voor u, alle gegevens van de validatie veranderd. nu zouden alle links, in zoverre dat ze juist zijn, moeten werken.

Bijlagen

Je hebt een dropdown menu op A17 (zie tabblad formules A57 t/m A61) Wanneer ik een categorie selecteer zou het mooi zijn als in vak B17 de bedragen komen te staan (zie tabblad Formules B57 t/m/ B61) behorende bij de categori wat je aangeeft in A17

Bijvoorbeeld:
A17 B17
[TABLE="width: 357"]
[TR]
[TD]Taxatietarief Taxatheek [/TD]
[TD] € 725,00[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Nieuwbouw [/TD]
[TD] € 850,00[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Verbouw [/TD]
[TD] € 850,00[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Woonoppervlakte 200 t/m 300m2 [/TD]
[TD] € 825,00[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]woonoppervlakte groter dan 300m2 [/TD]
[TD] € 925,00[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Zou fijn hiervoor een oplossing te vinden. Al veel dank voor je eerdere aanpassingen.

Andre,

plaats eens het Excelbestand waar dit in staat

En waar staat die dropdown in je bestand?

Dat kan mbv vert.zoeken, zie G4 en H4 op eerste tabblad

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan