• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel totaal onder aan kolom

• Onderwerp starter Onderwerp starter baws
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

baws

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 apr 2010
Hallo,

Ik heb een rij B
deze word steeds langer.
Wat ik wil is dat automatisch onder de laatste waarde het totaal komt te staan.
dus als ik een rij toevoeg ik niet het totaal hoef te verplaatsten.
Is dit mogelijk?

Dat is de standaard werking als je de SOM functie gebruikt, dus plaats eens een voorbeeld document waarin het niet goed gaat.

Even gekeken maar bij mij werkt het gewoon goed in jouw document. Als ik een nieuwe rij invoeg op regel 22 en in kolom B een bedrag invul wordt het totaal keurig bijgewerkt. Ik klik dus met rechts op de 22 en kies dan voor Invoegen.

Ow ik zie het, (ik heb niet zo veel verstand van excel) maar is het niet mogelijk om gewoon te typen op regel 22 nu moet je steeds met je muis klikken, dan is verplaatsten nog sneller

Er wordt nooit automatisch een nieuwe regel ingevoegd tijdens het typen, dat zul je dus moeten doen op de manier zoals ik zei.
Excel is een rekenblad, geen tekstverwerker.

Ok ik werk wel eens met google excel versie daar gaat het wel zo vandaar .
Bedankt voor de hulp !

Ctrl + Schift + + is ook handig :) vind ik makkelijker als klikken

Voor de meeste muishandelingen in Excel is wel een toetsenbord tegenhanger :)
Afhankelijk van je Excel versie kun je als de Start ribbon actief is, wat standaard is, ook gewoon bovenin op Invoegen klikken. Dan wordt direct een nieuwe rij ingevoegd.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan