• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel uitdaging

Status
Niet open voor verdere reacties.

FabFaab

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2015
Goedemiddag Experts,

Wie kan mijn helpen een oplossing te vinden voor mijn probleem?
Ik heb twee voorraadlijsten die ik kopieer in een bestand met drie tabbladen.
De eerste lijst is een voorraadlijst wat er direct op voorraad staat, verdeeld over een aantal locaties (reservering, verkoop, defect enzovoorts)
De tweede lijst is een lijst met artikelen die leverbaar zijn, met bepaalde statussen.
Het derde tabblad moet gebruikt gaan worden als een overzichsblad.
Ik heb dus een formule nodig die kijkt in blad1 naar het artikelnummer en voorraadlocatie verkoop (=ALS(Voorraad!K:K>0;Voorraad!A:A))
Als daar een artikelnummer gevonden is dan moet er in blad twee gezocht worden naar hetzelfde artikelnummer in de eerste kolom en dan moet de data van die regel gekopieerd worden naar blad 3.
Het uitleggen is al lastig, laat staan de juiste formules weten te vinden...
Ik heb als voorbeeld een bestandje bijgevoegd, het tweede tabblad is normaliter duizenden regels lang, maar die is wat ingekort.
In het voorbeeld is het eerste product van tabblad 1 gevonden op regel 9 van tabblad 2 en is regel 9 gekopieerd naar tabblad 3 (handmatig)

Wie gaat deze puzzel kunnen helpen oplossen?
Bekijk bijlage Voorbeeld voorraad.xlsx

FabFaab,

zie bijlage (nog ± 500 regels verwijderd van Blad1)

Bijlagen

Held!

Geen idee hoe je het gedaan hebt, maar het lijkt te werken!

U bent een held!

Toch nog een vraagje,

Ik heb het door jou gemaakte bestand aangevuld met de volledige lijsten, dit werkt ook goed, maar ik krijg een stuk minder regels te zien dan ik hoor te hebben?
De producten uit lijst 1 (909 op locatie verkoop) staan allemaal ook in de tweede lijst, als ik echter op de knop druk krijg ik 81 regels te zien?
Waar kan dat hem in zitten? De gemaakte code heeft zo te zien geen maximum?

Groet,

FabFaab

Een voorbeeldje zonder macro

Omdat je zelf waarschijnlijk wat hebt lopen "rommelen" in het bestandje staat er in kolom P een matrixformule. Deze is nodig omdat in de tab Voorraad het artikelnummer als tekst staat en in het blad prijslijst het artikelnummer als getal staat en soms niet. Als er niet "gerommeld" wordt met het artikelnummer volstaat de formule in kolom Q. Door te filteren op kolom P of Q heb je het derde tabje niet meer nodig.

Bijlagen

Dank je voor je hulp,

het klopt dat de artikelnummers allebei anders aangeleverd worden, de betreffende programma's genereren de lijsten op deze manier.
Als ik de lijsten invoeg, krijg ik nu helemaal geen aantallen?
De originele voorraadlijst wordt op volgorde aangeleverd, de prijslijst niet, deze sorteer ik op laag-hoog.

Ik zal een nieuw voorbeeld bestand posten.

Heb je het voorbeeld ook bekeken en is dit voldoende of moet het weggeschreven worden naar een derde tab?

Foutje van mijn kant....Sorry

Het laatste bestand werkt probleemloos!
(ik moest alleen wel de regels doortrekken naar beneden en de filters invullen:o)

Heren,

Enorm bedankt voor jullie hulp!

Problem Solved/Case Closed

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan