• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel uitfilteren niet bestaande netnummers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Renezz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 apr 2010
Berichten
4
Beste forum leden,



Is het mogelijk om in excel via een script niet bestaande netnummers in 1x uit te filteren?
Zo ja hoe doe ik dat?
 
Zo ja hoe doe ik dat?

Allereerst heb je een lijst nodig met wél geldige netnummers! Vervolgens zou je kunnen werken met de VLookup (vert.zoeken) functie. Indien die dan een error geeft, bestaat het netnummer niet...

Zonder een goede voorbeeldbijlage is een gespecificeerder antwoord slecht mogelijk.

Groet, Leo
 
Allereerst heb je een lijst nodig met wél geldige netnummers! Vervolgens zou je kunnen werken met de VLookup (vert.zoeken) functie. Indien die dan een error geeft, bestaat het netnummer niet...

Zonder een goede voorbeeldbijlage is een gespecificeerder antwoord slecht mogelijk.

Groet, Leo

Dankje Leo,

De netnummers zou ik hiervandaag halen
http://www.tuxx.nl/telefoneren/netnummers_nederland/

en dan dat script maken en klaar?
in het een voorbeeld bestand toegevoegd
 

Bijlagen

  • voorbeeldbestand.xlsx
    7,5 KB · Weergaven: 70
Laatst bewerkt:
Waarom voorkom je geen ongeldige netnummers ?
 
Met valideren gekoppeld aan een lijst met geldige netnummers.
 
Ik weet niet hoe ik dat doe. Weet je hoe ik het in excel doe?
Bijgaand een voorbeeld. De netnummers worden gecontroleerd via valideren en omdat een telefoonnummer een bepaalde lengte moet hebben, is er een kleurcontrole daarop. De volgorde is wat logischer gemaakt en de leeftijd wordt ook berekend.
 

Bijlagen

  • voorbeeldbestand(rdg).xls
    61 KB · Weergaven: 66
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan