• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel update

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartmill

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2008
Hallo,

Ik heb een vraag over excel.

Ik moet ergens iets voor bijhouden en ik gebruik hierbij een excel sheet.
Deze excel sheet haalt informatie uit andere excel sheets, en zet deze daarin. Zo krijg ik een mooi overzicht over alle informatie die ik nodig heb in 1 sheet.

De andere excelsheets worden aangepast door andere personen (via dropbox, een deelprogramma).

Nu moet ik bijhouden of iedereen wel op tijd zijn excel sheet heeft geupdate (dient 1x per week te gebeuren)

Mijn vraag. Is er een code waarbij ik een rij kan selecteren, en dat ik zegmaar zeg:

"onthoud hier de datum (+tijd) als er iets in deze kolom verandert"

Dus stel iemand update nu zijn excel bestand, en dat er dan bij mijn excelbestand automatisch komt te staan dat er op 25-jan-2011 om 16:30 een wijziging is geweest.

hopelijk kan iemand me hierbij helpen

bart

Bart,

Laat in die bestanden een datum plaatsen als de gebruiker hem afsluit met ongeveer de volgende code in de programmacode:
Code:
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
[AA1]=now()
End Sub

Nog een idee misschien ? Je zou dan bij het openen van jouw bestand al die cellen met datum uit alle bestanden kunnen inlezen in jouw bestand zodat je een update hebt van alle bijwerkingen in de bestanden.

Dát deel snap ik wel, maar die code werkt niet (moet een code ook niet op 1 regel?)

De code van Rob moet wel in ThisWorkbook zodat deze automatisch gestart wordt bij het afsluiten v/h bestand.

Explain aub. Ben niet zeer ervaren met excel. (excuses voor het lastig zijn)

In je werkblad druk je ALT+F11 >> in het Projectvenster links zie je nu al je werkbladen staan en ook ThisWorkbook >> Dubbelklik hierop en plak de code dan in het rechtervenster.

Daarom noemen ze dit een Event-macro. Bij een gebeurtenis (hier het sluiten v/h bestand) wordt de macro automatisch gestart en wordt de datum en tijd naar een cel geschreven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan