• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel / Valideren

Status
Niet open voor verdere reacties.

JackCo

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2006
Hallo,

Hoe kan ik valideren vanuit 2 kolomen (blad 2)
Ik weet hoe ik dat moet doen me 1 kolom, maar ik heb nu op blad 2
kolom A = Naam
Kolom B= Plaats
enz..

Als ik de naam kies wil ik ook de overige (gekoppelde gegevens ) meenemen naar het tabblad waar ik deze gegevens nodg heb.

Alvast bedankt,
Jack.

Zorg dat je lijst alphabetisch gesorteerd is. Maak validatie op naam en in de naastliggende cel zet je =VERT.ZOEKEN(A2;zoekrange;2)
A2 is in dit voorbeeld je validatiecel. Zoekrange je range met namen en plaatsen en de 2 staat voor 2e kolom.

DIEZEL zei:
Zorg dat je lijst alphabetisch gesorteerd is. Maak validatie op naam en in de naastliggende cel zet je =VERT.ZOEKEN(A2;zoekrange;2)
A2 is in dit voorbeeld je validatiecel. Zoekrange je range met namen en plaatsen en de 2 staat voor 2e kolom.
het werkt perfect, maar als in de validatiecel niets staat komt in de Vert.zoek cel #N/B is er een manier om dit blanco te krijgen als er niets ingevuld is ? zoals bij de formule som.als:confused:

=als(isfout(vertikaalzoeken);0;vertikaalzoeken)

je kunt de 0 ook vervangen door "geen input" of iedere andere willekeurige tekst/getal

jheesterbeek zei:
=als(isfout(vertikaalzoeken);0;vertikaalzoeken)

je kunt de 0 ook vervangen door "geen input" of iedere andere willekeurige tekst/getal

Ik kom hier nog niet helemaal uit:o
Kan dit ook nog anders ???

Groet,
Jack.

Het is een reuze handige formule, als je wilt kan ik proberen enige uitleg te geven, zodat je er wel uitkomt. Je kunt ook je file op het forum plaatsen, dan zal ik hem toepassen.

Bijvoorbeeld:
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(A5;A1:B3;2));"";VERT.ZOEKEN(A5;A1:B3;2))

Als het nog niet opgelost mocht zijjn, geef ons gewoon:

- welke cel de validatie staat
- in welke range de lijst staat waaruit men kan kiezen
- de naam van het tabblad waar de lijst staat waaruit men kan kiezen

Dan past iemand hier wel alles in mekaar.

Wigi

Ik heb het aangepast in de bijlage. Ik denk dat je het te ver zocht want echt moeilijk was het niet. Kijk maar.

Wigi

Bijlagen

Wigi zei:
Ik heb het aangepast in de bijlage. Ik denk dat je het te ver zocht want echt moeilijk was het niet. Kijk maar.

Wigi

bedankt voor de oplossing, het werkt nu perfect !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan