• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel Valreep "doortrekken" na refresh query

Status
Niet open voor verdere reacties.

jespermulders

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2007
Hallo,
na speuren op het internet kan ik spijtig genoeg (nog) geen antwoord vinden op mijn probleem waar ik tegenaan loop.

Ik heb namelijk op een (Excel07) tabblad een query met data staan. De kolom vóór die query bevat een samengevoegd veld. (bijvoorbeeld; =J3&Q3&N3)

Nu werkt dit allemaal prima, maar na een refresh (met dus extra+ data) moet ik telkens tot het einde van deze query dit samengevoegd veld van begin af opnieuw de valreep "doortrekken" tot aan het laatste record van de query.

Nu vroeg ik mijn af bestaat er de mogelijkheid/oplossing om dit automatisch te laten doen?

Alvast bedankt,
gr. Jesper

Heb je een voorbeeldbestand?

naamloosqs.png

Hier een screendump, de gehilighte kolom (H) moet ik dus na een refresh steeds vanaf begin af aan opnieuw de valreep met die forumule doortrekken.

Graag een oplossing,
alvast bedankt.

Probeer dit eens (in module plaatsen):

Code:
Private Sub qt_AfterRefresh(ByVal Success As Boolean)
  Set qt = Sheets("Tmp").Range("I2", Range("Q2").End(xlDown))

If Success Then
        Range("H2").End(xlDown).FillDown

End If
End Sub

Probeer dit eens (in module plaatsen):

Code:
Private Sub qt_AfterRefresh(ByVal Success As Boolean)
  Set qt = Sheets("Tmp").Range("I2", Range("Q2").End(xlDown))

If Success Then
        Range("H2").End(xlDown).FillDown

End If
End Sub

Kun je dit misschien nader uitleggen ik begrijp dat ik iets moet doen met VB in Excel?

Open de VB-editor (Alt-F11). Je ziet je project links staan. Klik op Invoegen op de menubalk en selecteer vervolgens Module.
Plak de code in de module en sluit de VB-editor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan