sneezesnoeze
Gebruiker
- Lid geworden
- 3 feb 2008
Vanuit C# wil ik graag een excel-sheet maken met using Microsoft.Office.Interop.Excel;
In de excel-sheet heel veel gegevens uit een database.
In de excelsheet maak ik gebruik van subtotalen
Naast de gegevens uit de database wil ik een aantal kolommen toevoegen met formules
Als ik eerst de formules in de excel-sheet zet en dan de subtotalen, krijg ik de volgende fout melding.
Kijk ik dan in de excelsheet dan zie ik dat deze het maximaal aantal rijen heeft, waarschijnlijk door het gebruik van "entire column".
Dit zou deze melding kunnen veroorzaken.
Hoe kan ik een kolom met formules toevoegen zonder het subtotaal te blokkeren ?
In de excel-sheet heel veel gegevens uit een database.
In de excelsheet maak ik gebruik van subtotalen
Code:
worksheet_range.Cells.Subtotal(1, Excel.XLConsolidationFunction.xlSum, new[] {7,8}, false);
Naast de gegevens uit de database wil ik een aantal kolommen toevoegen met formules
Code:
worksheet.get_Range(C1, Type.Missing).EntireColumn.Formula = "=A1+B1";
Als ik eerst de formules in de excel-sheet zet en dan de subtotalen, krijg ik de volgende fout melding.
Om mogelijk gegevensverlies te voorkomen, kunnen niet-lege cellen niet van het werkblad worden geschoven. Probeer de cellen rechts en onder de gegevens te verwijderen of te wissen. Selecteer vervolgens cel A1 en sla de werkmap op om de laatste die is gebruikt in te stellen op de beginwaarden. U kunt ook de gegevens naar een nieuwe locatie verplaatsen en het opnieuw proberen.
Kijk ik dan in de excelsheet dan zie ik dat deze het maximaal aantal rijen heeft, waarschijnlijk door het gebruik van "entire column".
Dit zou deze melding kunnen veroorzaken.
Hoe kan ik een kolom met formules toevoegen zonder het subtotaal te blokkeren ?