Excel: Vanuit een query naar Excel mbv TOpExcel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pickleman

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2006
Hoi,

Ik heb een SQL-query, iets a la:

Code:
SELECT persoon, SUM(bedragen) as Totaal, AVG(bedragen) as gemiddeld, SUM(bedragen/<GeneraalTotaal> as "% van totaalbedrag"
FROM aTable
GROUP BY persoon

<GeneraalTotaal> is door een eerdere query bepaald. Dit is het totaal van alle persoon-en samen.

Per persoon wil ik het totaalbedrag, zijn gemiddelde en het percentage dat het Totaal is van het GeneraalTotaal.

In de database omgeving gaat het goed. Maar als ik het via TopExcel uiteindelijk met een Populate naar een Excel-sheet wil wegschrijven krijg ik het volgende:

Alle niet gehele bedragen en percentages zijn links uitgelijnd in de bijbehorende kolommen, de overige correct rechts. Bij de foute komt er na de cel te selectereen een foutmelding: 'The number in in this cell is formatted as text or preceded by an apostrophe'

In Excel kan ik ze via die foutmelding converteren naar numbers en daarna formatten als Currency.

Hoe stuur je dat in TOpExcel aan?

Kun je iets meer vertellen wat TOPExcel is?

Ik zelf zou vanuit excel proberen de query op te bouwen via MS-Query. Probeer eens in excel:
Data-->Import External Data --> New DatabaseQuery

Succes!

TopExcel zijn een aantal components van SourgeForge OfficePartner.

Ik heb een applicatie die draait op een oude versie van Advantage Database en op diverse plaatsen gaat er output via SQL-queries naar een Excelfile. Meestal rechttoe rechtaan data en dat gaat goed

Nu heb ik een querie waarin gewerkt wordt met Doubles en door het rekenen (AVG) is het mogelijk dat de waarden 'gebroken' is de query berekend worden.

In een dump naar Excel worden deze links uitgelijnd en geeft Excel aan dat deze cellen van het type 'text' zijn.

In Excel is dat handmatig recht te breien, maar het liefst doe ik dat vanuit Delphi

Tja, het lijkt erop dat deze vraag meer weg heeft van een TOPexcel /Delphi vraag. Daar kan ik je niet bij helpen.

Maar blijkbaar herkent iets (of TopExcel of Excel) de decimale waarden niet goed. Zijn je landen instellingen synchoon? (duizend- seperator en decimaal teken?) Kun je ergens handmatig invoeren wat je decimale scheidingsteken is en wat je thousand seperator?

Verder kan ik je niet helpen omdat ik TOPEXCEL niet ken... Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan