• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel variabele bestandsnaam declareren

Status
Niet open voor verdere reacties.

joeyverveer

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2011
Hallo,

Ik was bezig een vereenvoudiging van een bestaand excel bestand door te voeren echter loop ik tegen een barriere aan genaamd "niet genoeg kennis"

de code
=[wk41.xls]Weekoverzicht!$D$21(de excel bestand zijn genummerd per week er dient saldo te worden overgenomen van vorige week in dit geval dus week 41)
(De verwijzing naar waar het saldo staat)

Gewenste code
F1-1 = weekverwijzing (veld F1 staat het weeknummer vermeld, aangezien we het van de week ervoor willen hebben is het F1(huidige week) -1 (1week ervoor))

maar codes als:
=[(F1-1).xls]Weekoverzicht!$D$21
pakt die helaas niet

wie bied mij uitkomst :D

alvast bedankt

met vriendelijke groet,

Joey verveer

Nee sorry hier heb ik geen baat bij omdat ik immers geen vaste bestandsnaam (zoals in genoemd voorbeeld wel (prijslijst.xls)) heb die ik moet benaderen.

nu is het wk41.xls
maar volgende week is het wk42.xls

in veld F1 bevind zich het huidige week nummer vandaar dat ik het ook had geprobeerd met [ (F1 - 1) .xls] echter zonder suc6 :(

Ik bedoel de Formule die in #4 staat.
Hoe deze is opgebouwd om gegevens uit een ander bestand te halen.

Vergelijk die is met je eigen Formule.

ik volg jou:D

deze?
=VERT.ZOEKEN(A1;[prijslijst.xls]Blad1!C1:F1000;3;0)

echter is de onbekende factor
kortom ik heb geen vast bestand welke ik raadpleeg

doorgaan zou het dus zo moeten gaan
in bestand wk42.xls staat in veld f1 42 ingevuld
nou moet op veld D12 het saldo worden overgenomen van wk41.xls welke daar in veld D21 is weggeschreven.

w8 ik zal voorbeeld toevoegen

Bekijk bijlage 139663

Laatst bewerkt:
Gebruik dit:
Code:
=indirect("[wk"&F1-1&".xls]Weekoverzicht!$D$21")
Als F1-1 gelijk is aan 40, dan moet natuurlijk het bestand wk40.xls wel geopend zijn om de inhoud van d21 in dat bestand te kunnen weergeven.

joeyverveer,
het is op dit forum wel gebruikelijk om te laten weten of je vraag al dan niet (afdoende) is opgelost. En als ze is opgelost, om de vraag dan ook als zodanig te markeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan