• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel vastgelopen en verwijderd opgeslagen bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sknuvers91

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jan 2017
Hallo,

Zojuist heb ik in een al opgeslagen excel bestand wat veranderingen aangebracht. Toen ik dit aan het doen was liep excel vast en heeft vervolgens het bestand verwijderd. Als ik excel open staat hij nog wel bij recent geopende bestanden maar als ik het probeer te openen kan excel het bestand niet vinden. Is dit nog terug te halen of is het hele bestand verloren?? Lijkt mij heel vreemd als het eerder is opgelsagen...

Zoek eens met Windows Verkenner op een gedeelte van de bestandsnaam.

Als je in het venster van recent geopende bestanden met de muis over die bestandsnaam rondgaat, dan verschijnt er een kadertje met de locatie van het bestand.

De locatie die excel aangeeft daar staat het bestand dus niet meer. Als ik het bestand probeer te openen krijg ik een foutmelding: "(Bestand / Locatie) is niet gevonden. Is het bestand verplaatst of verwijderd of is de naam hiervan gewijzigd?"

Meestal staat er dan "Hersteld" achter, maar je hebt de computer gisteren afgesloten neem ik aan.
Je kan nog eens zoeken op bestanden die gewijzigd zijn op de datum van gisteren, anders denk ik dat het uithuilen en opnieuw beginnen wordt.

Het kan niet zijn dat hij een autosave in een andere map op slaat? Of is dat alleen als er geen eerdere locatie is vastgesteld? Ik heb dit bestand al veel eerder op een locatie opgeslagen, slaat hij de autosave dan automatisch op die locatie ook op of komt dit dan ook nog ergens anders te staan?

Het ligt er aan wat er in de opties van Excel staat.
Bij mij is de locatie:
C:\Users\HSV\AppData\Roaming\Microsoft\Excel\

Maar als Windows Verkenner al geen gedeeltelijke bestandsnaam kan vinden wordt het moeilijk denk ik, maar ik ben geen Pc kenner.
Misschien dat er nog iemand anders naar je vraag kijkt met mogelijk wat ideeën.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan