• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel VBA ANWB routeplanner van deur naar deur

Status
Niet open voor verdere reacties.

kukel86

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2009
Goedendag,

Ik wil via Excel / VBA de gegevens uit de routeplanner van de ANWB trekken, niet via google maps, maar dan zoekend op straat en huisnummer.

Afspraak met de klant is via kortste routen via ANWB routeplanner, vandaar niet via google maps.

Ik heb het forum al doorgespit en wel een link gevonden naar bestand dat zou werken, maar deze link is inmiddels doodlopend dus heb ik nog niks.

Heb wel bijgevoegd bestandje met mijn aanpassingen, maar deze lijkt niet te werken.

In cel W20 staat een hyperlink die nog het dichts bijkomt alleen hier zet hij het huisnummer verkeerd. Achter de straat ipv het veld huisnummer. Hierdoor gaat het alsnog niet goed.

Mijn vraag is in eerste plaats, hoe krijg ik dit huisnummer goed gevuld?

Ten tweede als het kan zou ik graag op weg geholpen worden naar het automatisch ophalen van de afstand die erbij hoort.

Alvast bedankt voor het meedenken. Bekijk bijlage 238423

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Het moet van deur tot deur, dat kan met de google maps api volgens mij niet en zoals ik zei moet het via de ANWB site.

Als de google API de gegevens van de ANWB ophaalt is ook goed, maar wel kortste route, geen rekening houden met verkeer en van deur tot deur.

Dus antwoorden van het moet via google maps, kijk maar naar deze links, heb ik, hoe goed bedoeld ook, weinig aan.

Daarom dacht ik dit maar duidelijk te vermelden in mijn vraagstelling.

Wat je nu doet is ook niet betrouwbaar.
Je laat de latitude en longitude door google aanleveren op basis van gegevens zonder huisnummer, die coordinaten zullen wel ergens halverwege de straat liggen.
Vervolgens laat je de anwb zoeken met een huisnummer aan b.v. het begin van de straat en een latitude/longitude halvere wegen de straat.
Denk je dat je dan de afstand van deur tot deur krijgt?

Beste Alpha Max,

Als ik er de afstand van deur tot deur mee zou krijgen had ik hier geen vraag hoeven stellen geloof ik.

Ik hoor liever hoe het wel werkt dan de redden waarom het niet werkt, want daar was ik zelf ook wel een beetje achter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan