• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel VBA bestand importeren in bestaand Excel bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert971

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2012
Beste allen,

Graag zou ik wat mogelijkheden horen om een VBA Excel bestand te importeren in een reeds geopend Excel bestand (met al ingevoerde data).

1. Gebruiker opent een bepaald Excel bestand (met verschillende sheets die gevuld zijn).
2. Gebruiker wil VBA Excel bestand (incl. buttons+codes etc.) inkopiëren in reeds geopend Excel bestand met al ingevulde sheets. Het VBA-bestand moet geopend worden op aparte Sheets in het bestaande Excel bestand.

Graag hoor ik of hier mogelijkheden voor zijn.

Bvd,
Robert

Kun je aangeven welke mogelijkheden?
Het kan in ieder geval met VBA dmv een button en dan de sheet vanuit een bestandslocatie de sheet importeren.
Maar ik zoek een eenvoudige oplossing, aangezien de gemiddelde gebruiker niet zelf een VBA functie gaat ontwerpen om een Excel sheet (inclusief VBA functies) te importeren, en dit ook veel tijd kost. Een add-inn zou dan misschien een oplossing zijn, maar ben eigenlijk op zoek naar iets eenvoudigers, dus als je dat weet graag de oplossing hiervoor.

Maak inderdaad van dat document een addin, dan hoeft de gebruiker alleen maar eenmalig die addin toe te voegen en heeft dan verder geen omkijken naar het importeren van een sheet met code.

Ik zou eerst aandacht besteden aan de vraag wat hiervan de zin is en of het überhaupt nodig is.
Vertel eens wat meer over de inhoud van de werkzaamheden.
I.t.t. Cobbe zijn er ongeveer 32 verschillende methoden

Laatst bewerkt:
De werkzaamheden zijn als volgt:
1. Vanuit een financieel pakket wordt door een gebruiker een export gedraaid naar Excel, waardoor een aantal data verdeeld zijn over verschillende sheets in Excel
2. Dmv vba scripts moet een aantal handelen uitgevoerd worden op deze Excel Exports om deze data op een bepaalde manier te rapporteren. (Dit zo geautomatiseerd en efficiënt mogelijk).
3. Deze aanvullende functionaliteit nodig om deze data (afkomstig vanuit een financieel pakket in Excel) te rapporteren wil ik door de gebruiker op een eenvoudige manier laten importeren in betreffend bestand (dus gehele functionaliteit incl. codes en buttons). Voorstel is Addin, maar graag hoor ik ook andere mogelijkheden waar gebruikers bijv. vanuit een standaardlocatie deze extra vba functionaliteit incl. button etc. op een eenvoudige manier kunnen importeren.

Wat is hier vaag aan?
Het enige wat ik wil weten is hoe ik makkelijk een Excel bestand met VBA functionaliteit in een bestaand Excel bestand kan importeren....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan