excel VBA cel benoemen

• Onderwerp starter Onderwerp starter mlc1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mlc1

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2010
Hallo, ik weet niet of ik op deze afdeling goed zit of in Excel moet zijn
Volgend probleem

In een excel sheet probeer ik in visual basic onderstaande code

Tabblad test wordt automatisch via VBE nieuwe regels aangemaakt waar in een specifieke cel berekend wordt.

Tabblad Data cel G7 waarde is 10

Cells(row, col + 16).FormulaR1C1 = "=(RC[-4]*DATA!$G$7 * VLOOKUP(RC[-2],DATA!GEWICHT,2,0)+RC[-1])"

deze code draait met een loop
Echter ik krijg het niet voor elkaar om de vaste cel DATA! G7 te benoemen

Wie heeft de oplossing voor mij?

Bijvoorbaat dank

Groet Ron

Zo te zien probeer je de waarde uit DATA!G7 te vermenigvuldigen met de VLookup. Dan zul je moeten verwijzen naar de waarde van de cel. Dus meer iets als:
Code:
Cells(row, col + 16).FormulaR1C1 = "=(RC[-4] * Range("DATA!$G$7").Value * VLOOKUP(RC[-2],DATA!GEWICHT,2,0)+RC[-1])"

Zo te zien probeer je de waarde uit DATA!G7 te vermenigvuldigen met de VLookup. Dan zul je moeten verwijzen naar de waarde van de cel. Dus meer iets als:
Code:
Cells(row, col + 16).FormulaR1C1 = "=(RC[-4] * Range("DATA!$G$7").Value * VLOOKUP(RC[-2],DATA!GEWICHT,2,0)+RC[-1])"

Hi Octa fish
Dank voor meedenken gaat nog niet goed
tijdens het intypen verwacht jouw code een instructie einde bij DATA en wanneer de code gerund wordt stopt de opdracht met een gele balk.

ik probeer inderdaad de waarde uit Tabblad Data celG7 te vermenigvuldigen met Vlookup....

Groet Ron

Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat je Data!gewicht als gedefiniëerde naam wil.
Helaas wordt daar geen uitroepteken in geaccepteerd.

Edit: Even de gedefiniëerde naam buiten beschouwing gelaten komt het er zo uit te zien.
Code:
Cells(row, col + 16).FormulaR1C1 = "=RC[-4] *" & Range("DATA!$G$7").Value & "* VLOOKUP(RC[-2],GEWICHT,2,0)+RC[-1]"

Laatst bewerkt:
deze code draait met een loop
Groet Ron
Je kan ook zonder een loopje werken Ron.
Code:
Cells(row, col + 16).AutoFill Range(Cells(row, col + 16), Cells(100, col + 16))
Waarbij je de 100 dan variabel maakt.

@HSV

of ?
Code:
with Cells(row, col + 16)
  .AutoFill .resize(100)
end with

Dat is stukken beter @snb.
Niet verder bij nagedacht, alleen even gedacht om die loop te vermijden.

Dank jullie wel Octa Fish:thumb: HSV :thumb: en @SNB:thumb:

Ik heb het uitroepteken verwijderd tussen DATA en GEWICHT
Nu loopt het als een trein :d
Groet Ron

NB wanneer het uitroepteken er toch tussen staat krijg ik in Excel in het vak voor celinhoud - ipv gewicht de gehele bestandsnaam dat leek me niet zinvol moest makkelijker kunnen en dat is nu gelukt.
(De loop moest wel in stand blijven daar er meerdere opdrachten in de loop zaten)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan