• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel vba, detecteren beveilging status macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

tijmiek

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2006
Beste mensen,

Ik zou graag in een excel bestand automatisch via een pop-up venster een melding willen krijgen dat het beveiligingsniveua op 'hoo'g' staat. Ik zou niet weten hoe dit moet, immers als het beveiligingsniveua op 'hoog' staat, kan er geen macro uitgevoerd kunnen worden.

Dit zou ik graag willen omdat niet Excel kenners niet begrijpen waarom de macro niet wordt uitgevoerd als je op de knop drukken (ze vergeten het beveiligingsniveau op 'laag' te zetten).

GR, Tijmen

Een optie zou zijn om het werkblad op te slaan met als actieve werkblad een werkblad waarin je aangeeft dat de macro's moeten worden ingeschakeld. Bij het openen van het bestand kun je dan met een auto_open macro dit blad verbergen.

Als de auto_open macro niet werkt blijft dit blad voorstaan, als hij wel werkt is er geen probleem en "verdwijnt" het blad.

Wel bij het opslaan dit blad zichtbaar maken en voorzetten. kan in sub auto_close of in workbook_BeforeSave

Alleereerst bedankt voor het meedenken.
Dit is enerzijds een mooie oplossing, maar het weer sluiten van het bestand en weer openen als het beveiligingsniveau is aangepast vindt ik minder mooi.

maar het weer sluiten van het bestand en weer openen als het beveiligingsniveau is aangepast vindt ik minder mooi.

Dat zal niet anders gaan. Je kunt macros niet alsnog inschakelen nadat je een bestand geopend hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan