Hoi,
Ik heb een excelbestand met een database met klantgegevens met daarnaast een tabblad met mutaties op deze klantgegevens. Zie bijgevoegd bestand voor een voorbeeld, (de originele database heeft veel meer regels en kolommen.)
Nu wil ik een macro maken die de mutaties automatisch verwerkt in de database. De loopfunctie hiervoor heb ik al geschreven, alleen ben ik nog op zoek naar het volgende:
In de macro moet hij op basis van het klantnummer en de kolom in het mutatieformulier de celreferentie vinden in de database.
Eigenlijk dus de in plaats de waarde die een vert.zoeken functie geeft moet ik de celreferentie (Bijv. "C3") terugkrijgen.
Met die referentie kan ik dan uiteindelijk de mutatie daarin doorvoeren in die cel.
Kunnen jullie mij helpen aan hoe dit het best op te pakken is?
Mutaties:
Klant nr. Omschrijving mutatie Kolom mutatie Kolumnr Nieuwe waarde
5 Adres B 2 Peperweg 3
6 Contactpersoon D 4 Jan-Peter
3 Wil mailing ontvangen E 5 Ja
Database:
Klantnr. Adres Postcode Contactpersoon Wil mailing ontvangen
1 Testweg 5 2165 JK Jan Ja
2 Driehoek 7 1562 JD Piet Ja
3 Kreta 4 1236 lS Klaas Nee
4 Mr. Meesterweg 9 1569 OS Greet Nee
5 Koekkoek 3 7612 KS Karin Ja
6 Leverworstweg 15 3458 KJ Marleen Nee
Ik heb een excelbestand met een database met klantgegevens met daarnaast een tabblad met mutaties op deze klantgegevens. Zie bijgevoegd bestand voor een voorbeeld, (de originele database heeft veel meer regels en kolommen.)
Nu wil ik een macro maken die de mutaties automatisch verwerkt in de database. De loopfunctie hiervoor heb ik al geschreven, alleen ben ik nog op zoek naar het volgende:
In de macro moet hij op basis van het klantnummer en de kolom in het mutatieformulier de celreferentie vinden in de database.
Eigenlijk dus de in plaats de waarde die een vert.zoeken functie geeft moet ik de celreferentie (Bijv. "C3") terugkrijgen.
Met die referentie kan ik dan uiteindelijk de mutatie daarin doorvoeren in die cel.
Kunnen jullie mij helpen aan hoe dit het best op te pakken is?
Mutaties:
5 Adres B 2 Peperweg 3
6 Contactpersoon D 4 Jan-Peter
3 Wil mailing ontvangen E 5 Ja
Database:
1 Testweg 5 2165 JK Jan Ja
2 Driehoek 7 1562 JD Piet Ja
3 Kreta 4 1236 lS Klaas Nee
4 Mr. Meesterweg 9 1569 OS Greet Nee
5 Koekkoek 3 7612 KS Karin Ja
6 Leverworstweg 15 3458 KJ Marleen Nee
Bijlagen