• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel VBA Invoegen afbeelding met ingebouwde camera

Status
Niet open voor verdere reacties.

JoepG

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2020
Beste alle,

Ik zou graag in middels een knop in Excel werkblad een afbeelding willen invoegen die ik met de ingebouwde camera vervolgens kan maken.
Wat ik gevonden krijg is dat dit wel zou moeten kunnen, maar de codes die ik tegen kom werken niet, en WIA.dll ergs downloaden etc..

Middels een knop wordt een afbeelding ingevoegd, welke meteen word verkleind en passend voor de cell wordt gemaakt.
Daarnaast heb ik knop gezet om de camera te openen en het zelfde te doen, alleen dan niet met een afbeelding op de pc maar een foto maken met de ingebouwde camera.

Iemand een idee op welke manier dit mogelijk is?
**(er zat nog een beveiliging op het voorbeeldbestand, deze er afgehaald en opnieuw geupload)**
Groetjes J.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bekend met power apps? Daar heb je ingebouwde camera control. Afhankelijk van je doel en office versie, kan dat zijn waarnaar je op zoek bent

Nee, zegt me niks, ga even googleén,

'edit
Oke, uhmm als ik het goed begrijp creëer je dan een App, welke je opent met excel en dan welk automatisch kan invoegen.

'edit

Laatst bewerkt:
In de android App van excel heb je de mogelijkheid om bij invoegen de camera te selecteren,
Waarom zit er dit in de windows versie niet in?

Dat zou het leven toch een stuk makkelijker maken ;-\

Maar als het in android kan, zou het toch ook in windows moeten kunnen?

Dat zou allemaal kunnen met power apps. Je hebt echter een compleet office pakket nodig. Sharepoint is de basis. Het is het waard je daar eens in de verdiepen als je dat allemaal hebt.

Het is echter afhankelijk van je uiteindelijke doel. Is het voor bij je bedrijf of voor thuis? Wie gaat het gebruiken? En zo zijn er nog wel een paar vragen die je jezelf moet stellen

Ja ik heb sharepoint,
ben nu aan het rond neuzen, maar zal wat leer video's gaan kijken.

Het gebruik moet van de functie moet mogelijk zijn in een standalone excel bestand, en tevens wanneer het apparaat (windows pc/tablet) offline is.

Wat ik Vind is:
Code:
Private Sub snapshotbutton()
Dim RetVal
ChDir (ActiveWorkbook.Path)
Kill ("image.bmp")
While Dir("image.bmp") > ""
Wend
RetVal = Shell("CommandCam.exe", vbNormalFocus)
Application.Wait (Now + TimeValue("00:00:10"))
Image1.Picture = LoadPicture("image.bmp")

End Sub
Maar dan moet dat exe bestand ook in de zelfde map staan, en ik krijg foutmelding 424 object vereist.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan