excel vba invulformulier combobox

Status
Niet open voor verdere reacties.

MARINA111

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2014
Beste

Ik heb een invulformulier met combobox die verwijst naar een range in het werkblad. Het werkt prima, behalve dat ik zou willen dat het ook mogelijk is om het invulveld leeg te laten, nu is het zo dat als je in het veld klikt je verplicht wordt om één van de mogelijkheden te kiezen, anders geraak je er niet meer uit.
Kan iemand me helpen ?
Bedankt

Ik vermoed dat je met 'invulformulier' niet een userformulier bedoelt, maar een werkblad waarin je gegevens laat invullen. En dat de 'Combobox' een cel is met gegevensvalidatie. In het geval dat dit klopt: staat de optie <Foutmelding> van de validatielijst soms op <Stoppen>? Zet 'm dan eens op <Waarschuwing> of <Invullen>, dan is-ie minder streng :).

userform excel vba

Beste

Het is wel degelijk een userform aangemaakt in vba, dat voor de combobox verwijst naar een range op het werkblad, helaas lukt het niet om als je die combobox aanklikt om die dan leeg te laten.

Kun je een voorbeeldje posten? Dat kijkt in dat geval wat makkelijker.

Excel vba invulformulier

ik kan het bestand niet toevoegen, melding te groot!?

Gebruik Winzip of Winrar om je bestand te verkleinen.

excel vba invulformulier

In m'n voorbeeld mag/moet kolom "van" eventueel leeg blijven, als je er niet op klikt lukt dat,maar als je eerst iets selecteert luk het niet om het terug te verwijderen en die cel leeg te laten, "ongeldige eigenschappenwaarde" is de melding.Bekijk bijlage FORMULIERAANWVAK1.xlsm.zip

Zip-File is leeg. Nogmaals proberen is de boodschap.

Bij de eigenschappen van je CB's MatchRequired = False en bij Style 0 - fmStyleDropDownCombo zal je al verder helpen.

excel vba invulformulier

Beste

Dit werkt idd,bedankt alleszins.
Maar dan kan om het even wat ingetypt worden.
Kan er dan bij het wegschrijven gecontroleerd worden of het voldoet aan de "validatie"voorwaarden en eventueel melden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan