Excel, VBA, Universele command-button

Status
Niet open voor verdere reacties.

jackfish

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2010
Beste mensen,

Ik heb een excel-file met drie Bladen. Op elk Blad staan rijen in dezelfde format met een cmd-button. Het is de bedoeling dat elke rij afzonderlijk met cmd-button steeds verplaatst kan worden naar een ander tabblad en dan onder de laatste rij ingevoegd wordt.

Het is mij gelukt om een listbox te maken die afhankelijk van de keuze de bijbehorende macro activeert.

Het lukt mij alleen niet om een rij te copieren die de cmd-button met code overneemt en vervolgens onder de laatste rij van het andere blad ingevoegd wordt. De functie van de cmd-button moet gelijk blijven (roept dezelfde listbox op van waaruit de macro's geactiveerd kunnen worden).

Ofwel ik vroeg mij af of er een universele cmd-button voor gemaakt kan worden. Wie weet of dit zo kan, danwel er een andere manier voor is?

Thanks in advance, jackfish

Bekijk bijlage Test listbox with Macro.xlsm

Laatst bewerkt:
Begin met alle samengevoegde cellen te verwijderen (VBA is daar geen fan van...)

Suggestie:

Begin eens met een basisboek VBA voor Excel. Dat helpt gegarandeerd. En wij kunnen je dan ook beter helpen.

hahaha, je geloofd het misschien niet maar ik heb het boek 'VBA voor Dummy's' besteld.

Laatst bewerkt:
Vandaag wat gewerkt uit het "vba-dummie-boek". De code (om een rij van de actieve cel te copieren en vervolgens onder de laatst gevulde rij van een ander tabblad te krijgen) doordoor wat in kunnen korten. Met de eerste testen geen problemen, misschien een struikelblok opgelost. Ik weet alleen nog niet hoe ik deze code kan aanpassen zodat er geen lege rij achterblijft.

Range(ActiveCell, ActiveCell.End(xlToRight)).Cut
Application.Goto Sheets("Blad2").Range("B65536").End(xlUp).Offset(1, -1)
ActiveSheet.Paste

Zijn er nog tips om de code efficienter te krijgen? Gr jackfish

Code:
Range(ActiveCell, ActiveCell.End(xlToRight)).Cut  Sheets("Blad2").cells(rows.count,2).End(xlUp).Offset(1, -1)
activecell.entirerow.delete

Kun je svp de doublure van deze vraag in dit subforum verwijderen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan