• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel-VBA: via combobox een textbox met gegevens vullen op een Userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

ericje85

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2008
Dag mensen,
Ik ben nieuw hier op het forum. Ik heb nauwelijks ervaring met programmeren, maar ik vind het af en toe leuk om met Excel wat te stoeien en wat basis-VBA toe te passen. Voor mijn werk ben ik nu ook bezig met het maken van een document om een wachtlijst en behandelingen te beheren. Normaliter roep ik niet snel om hulp, en ook voor dit probleem heb ik al urenlang zitten zoeken op Internet en YouTube-filmpjes gekeken, maar ik kom er niet uit! Helaas zonder resultaat, dus vandaar mijn post op dit forum.

Waar ik op vastloop is het volgende: via een Userform wil ik graag met een Combobox een nummer selecteren, waarbij ik wil dat hij dan automatisch in een (alleen lezen) textbox eronder de bijbehorende Voornaam, en in een volgende textbox de bijbehorende Achternaam (en zo nog meer gegevens in aparte textboxen) laat zien. In het Excel-werkblad heb ik diverse dynamische ranges (voor elke rij één) gemaakt. En op Internet vond ik dat ik waarschijnlijk een VLookup-functie moet gebruiken. Maar... het lukt me niet om dit voor elkaar te krijgen.
Het gaat in de planlijst om de Userform waar je komt via de knop 'Cliënt toewijzen aan behandeling'.

Is er iemand van jullie die met me mee wil kijken en van advies kan voorzien?
In de bijlage het gezipte Excel-document (anders was het te groot).

Hartelijk dank!
PS: Oh, de gegevens die er nu al in staan, zijn volledig fictief (en niet van echte personen!)

Laatst bewerkt door een moderator:
Wauw, Cobbe! Precies wat ik bedoelde. Ontzettend bedankt, man! Ik kan zeker weer even verder puzzelen.
Groet, Eric

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan