• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel VBA vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wie helpt mij?
Zie bijlage met het Excel voorbeeld en tevens de vraag in dezelfde sheet.

In het bestand zit een macro die het gemiddelde uitrekent en in de 2e rij plaatst.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Beste Roncancio,

Wanneer ik deze VBA gebruik (overigens een goed begin), dan plaatst hij een gemiddelde in de cellen waarboven ook in de cel daarboven nog een "0" staat.

De bedoeling is dat hij het gemiddelde berekent van de ingevulde cellen en er dus maar 1 gemiddelde aan toevoegd.
Wekelijks komt er een getal bij en dan moet er dus wekelijks een nieuw gemiddelde berekent worden.

Hierbij de exacte lay out waar de VBA voor gemaakt moet worden.

Bedoel je het zo?
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

Cells(32, Target.Column).Value = WorksheetFunction.Average(Range(Cells(31, "A"), Cells(31, Target.Column)))

End Sub
Bovenstaande code zet het gemiddelde t/m gewijzigde week.

Wellicht een domme vraag maar je hebt toch al een formule gemiddelde in het bestand staan.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Roncancio,

Ik begrijp je vraag en je VBA, maar eigenlijk wil ik het volgende:

*
Normaal gesproken copieer ik de formule naar de cel ernaast, om vervolgens het gemiddelde te berekenen met het nieuw ingevulde getal. Handmatig moet ik dan wel in de formule aanpassen dat hij ook de allereerste cel weer meeneemt in de berekening. (Met het copieëren verschuift het cellembereik, waardoor de eerste vervalt.).

*
Ik wil op de cel gaan staan waar het gemiddelde moet komen en dan vervolgens de macro starten.

Bedankt voor je geweldige assistentie.

Roncancio,

Ik begrijp je vraag en je VBA, maar eigenlijk wil ik het volgende:

*
Normaal gesproken copieer ik de formule naar de cel ernaast, om vervolgens het gemiddelde te berekenen met het nieuw ingevulde getal. Handmatig moet ik dan wel in de formule aanpassen dat hij ook de allereerste cel weer meeneemt in de berekening. (Met het copieëren verschuift het cellembereik, waardoor de eerste vervalt.).

*
Ik wil op de cel gaan staan waar het gemiddelde moet komen en dan vervolgens de macro starten.

Bedankt voor je geweldige assistentie.
Als je een $-teken voor de B in de formule zet, kan je de formule naar rechts slepen zonder dat je de formule hoeft aan te passen en zonder dat je VBA nodig hebt.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan