Hallo allemaal,
Ik ben sinds kort begonnen met te programmeren in VBA Excel en ik zou een vrij simpel programma willen maken. Om te beginnen is hierin de bedoeling om vanaf een bepaalde rij randen te plaatsen in mijn werkblad. Wanneer ik bijvoorbeeld in kolom A iets type zou rechts ervan een randje moeten komen. De programma code die ik hiervoor probeer te gebruiken is de volgende:
Het probleem is nu echter dat deze code niet werkt. Ik krijg geen foutmelding maar er gebeurt gewoon helemaal niets. Maak ik hier een extreem domme fout in de instellingen of klopt deze code gewoon niet.
Alvast bedankt!
Ik ben sinds kort begonnen met te programmeren in VBA Excel en ik zou een vrij simpel programma willen maken. Om te beginnen is hierin de bedoeling om vanaf een bepaalde rij randen te plaatsen in mijn werkblad. Wanneer ik bijvoorbeeld in kolom A iets type zou rechts ervan een randje moeten komen. De programma code die ik hiervoor probeer te gebruiken is de volgende:
Code:
Option Explicit
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim lRw As Long
If Intersect(Target.Cells(1, 1), Range("A:M")) Is Nothing Then Exit Sub
Application.EnableEvents = False
With Range("L4")
.Value = Now()
.NumberFormat = "dd-mm-yyyy"
End With
If Intersect(Target, Columns(1)) Then
lRw = Target.Row
If lRw > 14 Then
Cells(lRw, 1).Borders(xlEdgeRight).LineStyle = xlContinuous
If UCase(Target) = "" Then
Cells(lRw, 1).Borders(xlEdgeRight).LineStyle = xlLineStyleNone
End If
End If
End If
If Intersect(Target, Columns(2)) Then
lRw = Target.Row
If lRw > 14 And Cells(lEmptyRow, 1).Value = "" Then
Cells(lRw, 2).Borders(xlEdgeLeft).LineStyle = xlContinuous
If UCase(Target) = "" Then
Cells(lRw, 2).Borders(xlEdgeLeft).LineStyle = xlLineStyleNone
End If
End If
End If
Application.EnableEvents = True
Exit Sub
End Sub
Het probleem is nu echter dat deze code niet werkt. Ik krijg geen foutmelding maar er gebeurt gewoon helemaal niets. Maak ik hier een extreem domme fout in de instellingen of klopt deze code gewoon niet.
Alvast bedankt!