Excel velden naar acces kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

gregortman

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2005
volgende probleem : een advies programma wat ik zelf geemaakt heb worden telkens eenmalig gegevens vna een klant ingevoerd. deze verschillende velden op verschillende tabbladen wil ik importeren naar een nieuwe of bestaande record in verschillende tabellen in mijn database.

Wie kan mij helpen

Gegevens importeren geprobeert maar niet gelukt aangezien je geen selectie (volgens mij ) kan maken welk veld je in welke record je wil plaatsen

groet

gregor:cool:

even zoeken op importeren

Over dit onderwerp zijn al vele antwoorden op dit forum gegeven. Zoek even op importeren en jouw vraag wordt beantwoord.

Excel velden naar acces

Bedankt voor je reactie, ben wat vooruit gekomen. er onstaat alleen nu het volgende,
er is een nieuwe tabel aangemaakt waarin de velden geimporteerd zijn (prima) , vervolgens verander ik in een aantal velden de inhoud(excel) en wil ik op dezelfde manier naar de nieuw aangemaakte tabel importeren , hij geeft dan een foutmelding, dan het importeren mislukt is.

Weet iemand toevallig wat dit zou kunnen zijn ???

Groet

gregor

Dan zul je eerst even kort aan moeten geven wat je gedaan hebt. Ik denk eerst importeren en vervolgens een toevoegquerie. Als je dan een sleutelveld hebt in je nieuwe tabel (bv naam) en je gaat weer importeren zullen er foutmeldingen komen op de sleutelvelden die al bestaan om maar een voorbeeld te geven. Dus het antwoord zal van je situatie afhangen.

antwoord

Oplossing reeds gevonden, tabel in excel had een aantal gelijke kolom namen, dus maakt hij zelf een naam bij de 2e maal importeren had hij voor deze kolommen weer een eigen naam gemaakt en dus kwamen de tabellen niet overeen, gaat goed nu !!!

Ben nog niet aan de toevoeg query gekomen

Bedankt voor de reaktie

gregor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan