• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel verandert getal na toewijzen celeigenschappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

IVENOKKID

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2006
Goedemorgen!

Normaal gesproken, kom ik al een heel eind met Google, maar dit lukt me al een tijdje niet, dus ik hoop dat iemand hier me uit de brand kan helpen.

Kort samengevat:
In bestaande én lege Excel-sheets, worden getallen die ik in Celeigenschappen aanpas naar Valuta of Financieel verandert in een 'bijzondere' reeks met meerdere decimalen.

Voorbeeld:
Ik typ "25" in een lege cel. Ik verander deze via de celeigenschappen naar Valuta. Normaliter zou een Nederlandse gebruiker de volgende notering verwachten €25,00

Echter, zie ik het volgende staan: €25.0.00 en als ik dan kijk bij de Celeigenschappen is deze (zonder mijn toedoen) automatisch verandert naar de categorie Aangepast met als Type-notering: € #.##0.00

Wat gebeurt hier? Ik heb de taalinstellingen bekeken en deze op "Nederlandse Taal".

Help mij! .nl

Met groet,
Michiel

Kijk eens in de Opties voor Excel bij Geavanceerd naar de instellingen voor Decimaal scheiding en Duizendtallen.
Als daar staat dat die van het systeem moet worden gebruikt kijk je er naar in de regionale instellingen van Windows.

Het moet zijn:
Decimaal scheider: komma
Duizendtallen scheider: Punt

Potverdorie, dit was het inderdaad. Enerzijds een beetje gênant dat dit ik hier niet zelf op gekomen ben, maar anderzijds ben ik mega blij dat het verholpen is! :thumb:

Het vinkje "Scheidingsteken van systeem gebruiken" stond uitgevinkt. Ik heb deze aangevinkt en Excel opnieuw gestart. Het probleem is verholpen.

Dank voor je snelle reactie!

Met groet,
Michiel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan