• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel verandert mijn datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankvandelft

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2008
Goeiedag,

Als ik in Excel een datum invoer (01-01-2007) dan verandert hij deze automatisch in 01-01-2008. Celeigenschappen lijkt geen zin te hebben, wie heeft er tips?

Vriendelijke groet,

Frank van Delft

Beste Frank,

Jij voert geen 01-01-2007 in, maar waarschijnlijk 01-01.
In Excle zijn datums getallen met bijzondere opmaak, meer nte. Heb je de opmaak van een cel op datum gezet, en je voert 01-01 in dat 'denkt' excel dat je 2008 bedoelt.

Mocht mijn eerste zin niet kloppen, kun je dan een bestandje uploaden waarin het fout gaat?

Richard

Inderdaad Frank,

Bij invoer van een datum met een ander jaar dan het huidige, moet je altijd het jaartal ook vermelden.

Goeiedag heren,

Bedankt voor jullie reacties. Als ik echter ook het jaartal er bij invoer (01-01-2007) dan verspringt hij toch echt naar 01-01-2008.

Ik kan het bestandje indien nodig maandag pas uploaden, ben vandaag vrij.

fijn weekend!

Frank van Delft

Frank,

Het lijkt erop dat er ergens een macro draait die dit veroorzaakt.

Probleem nog niet verholpen

Goedemorgen!

Als ik in Excel een datum invoer (01-01-2007) dan verandert hij deze automatisch in 01-01-2008. De celeigenschappen zijn goed, en er draaien geen macro's oid.

Wat zou het probleem dan kunnen zijn?

Vriendelijke groet,

Frank van Delft

de klok van de computer (rechtsonderin) waar het probleem zich voordoet staat op de juiste datum.

Op mijn eigen computer doet hij noteert excel het juist, op de computer van mijn collega niet.

Bijlagen

nee bij mij ook niet, maar op de computer van mijn collega wel.

Het is geen ramp maar wel erg ongemakkelijk. Ik kom er iig echt niet uit.

Ben benieuwd of er nog meer reacties komen.

Vriendelijke groet,

Frank van Delft

xls werkt bij mij ook goed. Kortom, het ligt niet aan het spreadsheet, niet aan Excel en dus moet je het in instellingen op de computer van je collega zoeken.

Ik heb geen idee waar je moet zoeken. Het enige is als de datum ergens verkeerd staat op die PC.

Wat krijg je als =now() (=nu()?) invult in een willekeurig spreadsheet en in het "kapotte" spreadsheet bij je collega op de pc?

Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan