• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel vergelijk/aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

thommy86

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2009
Hallo Iedereen,

Ik wil graag 2 excel bestanden vergelijken maar ook meteen aanpassen.
Ik heb een voorbeeld gemaakt van wat ik heb. (komt uit een database en mag ik hier niet posten)
de ene is een factuur, maar de prijzen en namen zijn aangepast. Nu heb ik ook een lijst met de producten.

Het gene wat wel overeen komt is het product nummer.
Maar nu weet ik dus niet hoe ik zo'n vergelijking/aanpassing kan maken.

Dus aan de hand van het product nummer kan een verwijzing gedaan worden naar de producten.

Hoop dat het een beetje duidelijk is.. Hoop dat iemand me kan helpen..

Alvast bedankt.

Bijlagen

vertikaal zoeken

Beste thommy86

Plaats deze formule in C2 (Factuur)
Code:
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(B2;'[Product(1).xls]Product v6'!$A:$B;2;0));"";VERT.ZOEKEN(B2;'[Product(1).xls]Product v6'!$A:$B;2;0))

Groet HWV

Hallo HWV,

Hartstikke bedankt voor je reactie.. Ik was zelf natuurlijk ook even aan het stoeien.. maar kreeg elke keer fout meldingen.. deed toch iets fout.. voor de prijzen moet ik de fomule even aanpassen.. maar dat moet geen probleem zijn..

Bedankt..

Groetjes!

Edit

Toch niet zo makkelijk als ik dacht..
Code:
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(B6;'[Product(1).xls]Product v6'!$A$1:$C$65536;2;0));"";VERT.ZOEKEN(C6;'[Product.xls]Product v6'!$A:$G;2;0))

Dat zou toch moeten werken.. waar ga ik fout.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan