• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel vergelijking formule

• Onderwerp starter Onderwerp starter ianb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ianb

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2003
Hallo,

Ik ben bezig met een order intake lijst. Voorbeeld bijgevoegd.

Wat ik wil is dat op tabblad "intake wk 38" in rij "S" de juiste country code uit tabblad "klanten" in rij "E". Hij moet dus aan de hand van het klant nummer in "intake wk 38" de klant zoeken in tabblad "klanten" en de daarbij horende land code uit tabblad "klanten" halen en dan plaatsen in rij "S" van tabblad "intake wk 38"

Kunnen jullie mij helpen met de formule? Ik heb overigens een engelstalige versie van excel.

Ik heb een voorbeeld bijgevoegd voor de duidelijkheid.

Bedankt.

Groet,

Ian

Bijlagen

Doe eens een kleine inspanning en ga op zoek in Help van Excel naar Vlookup() !

Code:
=VLOOKUP(D2;Klanten!A2:E4;5)

Wellicht dat je de punt-komma's moet omzetten naar komma's.
Overigens opvallend dat Tirana als landcode GR krijgt, terwijl het de hoofdstad is van Albanië.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hallo,

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik kom er nog niet uit. Als ik de VLOOKUP functie gebruik zoals hier boven beschreven gebruikt excel alle info alleen uit de regel waar de VLOOKUP functie in is gebruikt.

In het tabblad intake komt op den duur een hele rij aan orders te staan met allemaal klant nummers, maar zonder landcodes. Wat ik wil is dat excel dadelijk de klantnummers van tabblad "intake wk 38" vergelijkt met de klantnummers van tabblad "klanten" en dan de daarbij gebehorende landcode zoekt, en plaatst op het tabblad "intake wk 38".

Het huidige boekhoudingssysteem bied niet de mogelijkheid om de orderintake goed per budget groep toe monitoren, vandaar deze excel oplossing.

Onze verkoop in Albanië is zo klein dat we de verkoop onder griekenland boeken.

Ik hoop dat wat ik wil mogelijk is met excel.

Bedankt.

Groet,

Ian

Hallo,

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik kom er nog niet uit. Als ik de VLOOKUP functie gebruik zoals hier boven beschreven gebruikt excel alle info alleen uit de regel waar de VLOOKUP functie in is gebruikt.

In het tabblad intake komt op den duur een hele rij aan orders te staan met allemaal klant nummers, maar zonder landcodes. Wat ik wil is dat excel dadelijk de klantnummers van tabblad "intake wk 38" vergelijkt met de klantnummers van tabblad "klanten" en dan de daarbij gebehorende landcode zoekt, en plaatst op het tabblad "intake wk 38".

Het huidige boekhoudingssysteem bied niet de mogelijkheid om de orderintake goed per budget groep toe monitoren, vandaar deze excel oplossing.

Onze verkoop in Albanië is zo klein dat we de verkoop onder griekenland boeken.

Ik hoop dat wat ik wil mogelijk is met excel.

Bedankt.

Groet,

Ian

Volgens mij deed mijn formule dit al.:D

Hoe dan ook voor de volledigheid heb ik de formule in je bestand geplaatst.
Als je vragen hebt, dan hoor ik het wel.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan