• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel verpest hyperlinks

Status
Niet open voor verdere reacties.

redbaronnl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 sep 2010
Hoi allemaal, ik heb een probleem met het maken van hyperlinks in excel.
Het probleem is als volgt:

Ik heb een lijst met partnumbers, welke ik wil hyperlinken in het vakje ernaast ( zie tabel). de nummers zien er uit als 0000101 etc. Op het moment dat ik de hyperlink maak, dan maakt excel er dus 101 van, hij haalt de 0000 weg, en dat is niet de bedoeling.

Rij 1 Rij 2
0000101 =Hyperlink( A2) Hier laat hij dan dus zien 101, dat moet natuurlijk 0000101 zijn
0270254 Dit doet hij ook bij alle andere getallen, alle voorloopnullen worden verwijderd.
0162002

Is er iemand die hier een oplossing voor weet. Want vreemd genoeg is het me ooit wel gelukt in een excel 2007 file, en nu moet ik het opnieuw maken voor iemand anders en lukt het niet meer. Het probleem is alleen dat het een wat andere lijst betreft en ik deze dus niet van de onze zomaar kan kopieren.

Ik heb ook alle opties al geprobeerd om de cellen om te zetten naar getal, text, aangepast etc, heeft ook allemaal geen effect.
Ik benzelfs zover gegaan openoffice te proberen, en de mac versie van excel.

Als deze informatie niet duidelijk is laat het weten, ik wil dit echt snel opgelost hebben

Bedankt,

Simon

Voorloopnullen in Excel

Voor uw probleem op te lossen, neem in het lint de menu (Getal) klik op de keuze lijst, kies daar Meer getalnotaties, daar krijg je een menu kies daar in Getal en daarna (Aangepast) in het vakje Type: plaats je het aantal nullen die in de betrokken cel of cellen wilt hebben, maak daarna je Hyperlink op een andere plaats en je zal zien dat de nullen worden meegenomen naar die andere cel.

Hopelijk geholpen
JP

Laatst bewerkt:
Als je getallen in een cel ingeeft, die beginnen met een 0, dan moet je als eerste een ' ingeven.
Excel behandeld het getal dan als tekst en laat de voorloopnullen staan.

Succes

John

hey

bedankt voor de snelle reactie, ik upload even een stukje van mijn bestand om te laten zien wat het probleem is.

daarin zal je zien dat ie verkeerd linkt. de methode om het getal aangepast te maken en de nullen te forceren werkt dus niet op het moment dat er een hyperlink wordt gemaakt. (zie bijlage)

Je moet even voorbij de "pretty name" kijken, ik heb dit voorbeeld gemaakt op ee mac, maar in excel laat hij de volledige hyperlink zien zoals ik hem uiteindelijk wi exporteren, enige probleem is dan dus dat hij 101 ipv 0000101 geeft als bestandsnaam.

Thnx

Simon

Bijlagen

jheesterbeek,

jouw optie werkt voor ons! Alleen hebben wij een lijst waar al vel vandie cijfers staan (2000 stuks) Is er een manier om die ' makkelijk overal voor te zetten ( op het moment dat we het met de hand doen, dan maaktie er weer 101 van :S:S

dus: er staat 0000101, ik zet er een ' voor, en dan maaktie er dus 101 van...

Alvast bedankt

Wijzig je hyperlink in het volgende :

Code:
=HYPERLINK($E$1&TEKST($A8;"0000000")&$E$2&$E$3;$A8)

Joske

Heey, bedankt voor de reacties. Uiteindelijk hebben we het opgelost als volgt:

De cijferreeks hebben we in het veld ernaast gekopieerd met de formule =('0000$A2)

het aantal 0 dat we invoerden afhankelijk van hoeveel nodig natuurlijk ( dit ging gemakkelijk omdat de cijfers op volgorde stonden van laag naar hoog). Ook hebben we de kolom op "tekst" gezet, en dit loste al onze problemen op.

We hebben nu ons bestand aan kunnen passen, exporteren naar een database en online kunnen zetten!

Heel erg bedankt allemaal!

Martijn en Simon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan