• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel verward waarde met legenda in 3D-kolom grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

tartuffe

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2010
Hallo,

ziehier de geselecteerde gegevens om een 3D-kolom grafiek te maken: (aantal bezoeken per jaar)

jaar: 2005 2006 2007 2008 2009 2010
aantal:123 145 178 199 208 230

Resultaat: (zie bijlage)
op de x-as staan de jaren: dat is ok
excel maakt twee kolommen voor elk jaar: één voor de jaren zelf en één voor de aantalen
in de legenda staat: jaren en aantal.

Hoe komt dat excel zich vergist? Hoe kan men dat voorkomen?
Bedankt.
TartuffeBekijk bijlage grafiek.xlsx

Je zette de grafiekbereik verkeerd neer waardoor Excel er vanuit ging dat de jaartallen waardes zijn.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Bedankt, maar ik selecteer gewoon de twee rijen van links naar rechts en van boven naar beneden. Hoe moet ik anders doen?
Ik heb gemerkt dat als ik de jaren in tekst omzet (door '2005 in te tikken) het probleem verdwenen is. Het ligt dus aan het feit dat de x-as (eerste rij) numerieke waarde bevat.
Het is wel omslachtig en mijn vraag is: kan het niet anders?

Mvg

Je moet alleen de tweede rij selecteren. Hier staan de waardes. Bij horizontale aslabels kan je de jaren selecteren. (Rechtsklik in de grafiek en even zoeken)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan