• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel verzenden

GeSwi

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2025
Hallo,

Bijgaand Excel is een uitgeklede variant van een groter bestand.
Om privacy-redenen kan ik deze niet in z'n geheel plaatsen.

Ik heb hierover 2 vragen:
1. Als ik het Excel verzend, zou ik dit graag per PDF doen (mijn kennis gaat niet verder dan dit te doen via: bestand, delen, e-mail, verzenden als PDF).
Kunnen dan enkel de tabbladen zijn (1,2, etc) wanneer hier ook iets is ingevuld, verzonden worden? [in dit voorbeeld is blad '1' ingevuld, 2 en 3 niet]

2. Als ik hem dan verzend, zou ik in "export" graag enkele kolommen (G+J+K+L) verbergen. Kan dit automatisch zonder dat ik hier de beveiliging af moet halen?

Ik hoor graag jullie tips :)

Alvast bedankt!

Bijlagen

Misschien ZO? Vul in M1 het email adres in. Verbergen en zichtbaar gaat nu automatisch. Uiteraard kun je evt in M1 een lijst makken en kiezen. Wachtwoord is hetzelfde.

Bijlagen

Met deze macro kan ik ze inderdaad op een gemakkelijke manier verzenden in PDF. Alvast dank daarvoor!

Echter verzend hij alle tabbladen, ook als ik er geen info in gezet heb.
De info in tabblad 2 en 3 is de basis informatie en die tabbladen zijn in mijn ogen "leeg" en zouden niet mee mogen gaan. Een goede controlepost zou de datum kunnen zijn. Als dat ingevuld is, mag het tabblad verzonden worden in PDF.

Het overzicht "export" zou ik ook graag meezenden, echter zonder de genoemde kolommen (G+J+K+L).

Hopelijk kan ik duidelijk genoeg uitleggen wat ik graag zou willen. :)
Stel anders gerust een vraag...

In het kader van zelfwerkzaamheid (dit is HelpMij, niet MaakVoorMij) hier een pagina met zeer bruikbare code.

Code van mvdvvlist iets aangepast:

Bijlagen

Terug
Bovenaan Onderaan