• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel - Vlookup in tables

Status
Niet open voor verdere reacties.

julesees

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2012
Beste allemaal,

Voor mijn werk moet ik een Vlookup doen van een identifier (oftewel getallen uit 3 verschillende kolommen samengevoegd) en die opzoeken in een ander sheet waar ook een identifier instaat. Van beide sheets is een tabel gemaakt. Door middel van een zoekpoging weet ik dat de Vlookup mogelijk moet zijn omdat de identifiers in beiden sheets overeenkomen. Helaas geeft mijn formula N/A aan.

=VLOOKUP([@Identifier],Table3[#Headers],6,0)

kan iemand mij helpen?

Misschien,

Plaats dan even een voorbeeld bestandje ontdaan van gevoelig info.

Niels

=VERT.ZOEKEN(A1;Blad2!A1:B6;2;ONWAAR)

Dit is een werkende formule die...

- Kijkt wat er in cel A1 op Blad1 (huidige werkblad) staat.
- deze waarde opzoekt in een tabel op Blad2, die 2 kolommen (A en B) en 6 rijen (1 t/m 6) beslaat. (A1:B6 dus)
- Als de waarde in kolom A (1e kolom van die tabel) op Blad2 is gevonden, dat krijg je als antwoord wat er in kolom B (de 2e kolom van de tabel) op dezelfde rij staat.

Vert.Zoeken is de Nederlandse benaming voor VLOOKUP. Helaas is Excel taal afhankelijk met haar formules, maar de werking blijft wel gelijk.

N/A geeft aan dat de zoekwaarde niet is gevonden.

De formule eindigt altijd op waar of onwaar (true of false), wat aangeeft of er naar een exacte waarde moet worden gezocht.

Overigens staat dit allemaal ook in de (online) help van Excel uitgelegd.

Laatst bewerkt:
Die Table3[#Headers] klopt niet: dan zoek je op in de eerste (headers) rij van table3.
Ik gok dat het iets moet zijn als
=VLOOKUP([@Identifier],Table3[@Identifier],6,0)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan