• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel voorwaardelijke opmaak/categorie probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sanderhuighe

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2012
Hoi!

Ik zit met een vraag over excel 2007. Ik heb een getallenreek tussen de 0 en de 10 en ik wil graag in de kolom naast deze getallen, een categorie geven aan deze cijfers.

Dus
0-2,5 = categorie 1
2,5 - 5 = categorie 2
5-7,5 = categorie 3
7,5 - 10 = categorie 4

Ik heb gezien dat je met behulp van voorwaardelijke opmaak een kleur kunt geven aan de getallenreeks, maar dat is dus niet wat ik helemaal wil. Het moet dus een tekst worden naast het getal die afhangt van de waarde van het getal.
Hopelijk heb ik het zo duidelijk genoeg uitgelegd en kunnen jullie me verder helpen.

Alvast bedankt!

Is dit wat je bedoelt?
Code:
=ALS("[COLOR="#FF0000"]vul cel met getal in[/COLOR]"<2,5;"categorie 1";(ALS("[COLOR="#FF0000"]vul cel met getal in[/COLOR]"<5;"categorie 2";(ALS("[COLOR="#FF0000"]vul cel met getal in[/COLOR]"<7,5;"categorie 3";(ALS("[COLOR="#FF0000"]vul cel met getal in[/COLOR]"<10;"categorie 4";ONWAAR)))))))

Ja het is gelukt! Welke formule of functie is dit dan precies in excel?
In ieder geval bedankt!

Als je in de formulebalk =ALS typt en dan de "fx" knop klikt die daar voor zit krijg je een omschrijving van die functie of natuurlijk F1. Dan krijg je de help en daar kan je ook veel vinden natuurlijk...

Bovenstaande formule is de =ALS formule alleen 4x.

Beste Sanderhuighe,

Wil je de vraag nog als opgelost zetten?

B.v.d.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan