• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

SIM10

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2017
Goedemorgen,

In cel E1 heb ik de opmaak staan als men een tijd later dan 16:45 invult wordt de cel rood. Echter als de cel leeg is wordt deze ook rood. Dit wil ik niet . Als de cel leeg is moet het dus niet rood worden.

Kan iemand mij misschien helpen?

Alvast bedankt

Code:
=en(e1<>"";e1>tijdwaarde("16:45"))

Nog een vraag

Cel F8 moet ook voldoen aan een voorwaarde namelijk de volgende.

In cel B8 staat de weekdag

Als tijd in cel F8 tussen 0:00:00 en 16:45:00 wordt ingevuld dan cel rood maken, maar als het een zaterdag of een zondag betreft dan cel niet vullen met rood

Helaas niet als cel f 8 wordt ingevuld met een tijd tussen middernacht en 16:45 dan rood maken. ( Met andere woorden alleen tijd invullen tussen 16:45 en 0:00)

Daarnaast als het een weekend dag betreft mogen alle tijden worden ingevuld zonder dat de cel rood wordt

Ik snap niet wat je wilt.

Op dit moment is het zo dat een tijd tussen 0.00 - 16.45 rood wordt gekleurd.
Behalve op weekenddagen dan wordt niets rood.

Dat niet alles kon worden ingevuld had je zelf ingesteld en is nu verwijderd.

Bekijk bijlage Tijd (KL 2).xlsx

Telt 00:00 nu wel of niet mee in de rookleuring? In dit bestand wordt alles van 16:45 t/m 00:00 rood, onder de door jouw gestelde voorwaarden.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan