• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel-vraag (Als/if vraag)

Status
Niet open voor verdere reacties.

WillemExcel

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2016
Beste,

Ik heb een vraag over Excel. Zoals in onderstaande afbeelding is te zien, heb ik een exploitatie gemaakt t/m 2021 die ieder half jaar een percentage weergeeft (maar een deel van de tab weergegeven). In een andere cel in een andere tab kan ik de termijnen aanpassen en hiermee verschilt ook de opmaak van rij 3. Als de einddatum bijvoorbeeld 1-dec-2019 zou worden, dan wordt 1-jan-2020 in het bestand doorstreept. Als de einddatum later is dan, dan kunnen de doorstreepte data weer normaal zwart worden. Dit komt allemaal door de cijfers die boven de data aanpassen (1, 2 en 3)

Ik wil graag dat als de datum rood en doorstreept is (dus na de einddatum), dat de percentages in die kolom 0% worden. In het voorbeeld zouden dan dus bij alle cellen die geel zijn, de percentages 0% worden. Dit wil ik graag omdat er dan een error ontstaat (waardoor ik weet dat ik iets moet aanpassen).
Met welke formule kan ik dus de kolommen met een doorstreepte datum op 0% krijgen, zonder dit handmatig in te voeren? Verder zou het helemaal ideaal zijn als de formule niet in de cel zou staan bij de percentages. Dit zou het invullen van de percentages onduidelijker maken.

Groeten,
WillemExcel vraag.png

We hebben meer aan een excel bestand dan aan een schermafdruk

Laatst bewerkt:
Beste Popipipo,

Ik stuur liever het bestand niet mee, omdat hier dingen in staan die niet iedereen mag lezen.

Groeten,
Willem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan