• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel vraag om BTW te berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Voske123

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2013
Beste forumleden,

Ik ben in Excel bezig met een opmaak voor facturatie, en zou graag hetvolgende willen weten.

Ik heb de velden aantal, stukprijs, BTW waar het precentage BTW staat, en Totaal naast elkaar. Totaal wordt opgeteld tot een totaalprijs ex BTW wat recht daaronder staat.
Daaronder komt de BTW berekening. Wat ik graag zou willen weten is hoe ik het voor elkaar krijg dat bij de BTW berekening berekend en onderscheid gemaakt wordt tussen 6 en 21% BTW.
Dus als op E28 stukprijs 7,50 staat, op F28 BTW 21%, op G28 weer 7,50
op E29 stuprijs 50,-, op F29 6% en op G29 weer 50,- bijvoorbeeld.

Bij G42 staat dan Totaal
Bij G43 BTW Totaal. Daar moet die formule inkomen.

Dus als F28 t/m F40 21% is, dan moet er 21% van de cel ervoor berekend worden.
Dus als F28 t/m F40 6% is, dan moet er 6% van de cel ervoor berekend worden.

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben.

Bedankt alvast.

Zou je de formule even kunnen posten aub?
Ik krijg de hele tijd: Fout tijdens het verzenden van de opdracht naar het programma.

Sorry maar ik krijg dezelfde foutmelding als ik het bestand wil openen. Om de één of andere reden lukt me dat niet dus als je de formule hier zou willen plaatsen zou dat fijn zijn :)

Laatst bewerkt:
Ja maar beste Jean Paul, ik krijg ze niet geopend. Krijg de hele tijd dezelfde foutmelding.
Zou je aub even willen mailen?

Heb ik gedaan maar dat lukt niet krijg fout melding van email adres

De spatie moest omdat je anders het mailadres niet ziet.

Ik heb hem binnen, bedankt. Ik ga het zo doen, super!!!!!!

Het wil toch nog niet helemaal. Ik heb de formules gekopieerd, en het lijkt in orde maar ze komen beide op 0.
Die 6% en 21% die in rij M staan, zijn die nodig?

Ja die dienen als validatie in kolom F en het is tekst ,anders bevind er zich een berekening plaats en dat is niet de bedoeling

Matrixformule
Code:
=SOM(E28:E41*F28:F41)
Afsluiten met CTRL+SHIFT+ENTER i.p v. Enter.

Succes,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan