• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel vraag; Waardes keuzemenu optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rondevos

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2013
Hallo,

Ik heb echt even uw hulp nodig, want ik kom er niet meer uit.

In het bijgevoegde bestand, als voorbeel een excel document. Wat ik zou willen bereiken is dat van alle tabbladen, de keuzes (van de dropdown lijsten) worden opgeteld zodat je er als het ware een rapportage van krijgt. Op termijn is de verwachting dat er heel veel tabs worden gebruikt. Het optellen van de keuzes (dropdown 1 apart van dropdown 2) geeft een mooi overzicht.

Uw bijdrage wordt enorm op prijs gesteld.

m.v.g. Ron

Bijlagen

Je doet er verstandig aan in plaats van vele identieke werkbladen 1 userform te gebruiken.
Iedere keer als het userform is ingevuld kunnen de resulataten naar het werkblad met resultaten worden weggeschreven.
Zo heb je in dit werkboek (Excel bestand) dus slechts 1 werkblad en 1 userform nodig.

Hallo SNB,

Dank voor uw reactie, echter de verschillende tabbladen zullen meer identieke informatie bevatten. Het bijgevoegde bestand is slechts als voorbeeld meegestuurd. Het is, zoals u voorstelt, in dit geval niet mogelijke om met een userform te werken.

Ok ik zal het toelichten.

Ieder tabblad zal een apart account plan behelzen. Echter om e.e.a. te uniformeren wil ik de keuzeopties zoveel mogelijk gelijk houden zodat we geen wirwar aan actiepunten hebben uitstaan. Om het overzicht te houden (er worden 50+ accountplannen aangemaakt) wil ik een tabblad hebben met daarin de rapportage over de gemaakte keuzes.

Hoop dat dit iets duidelijker is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan