• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

markbert

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2003
Ik probeer een eenvoudige rekening op te stellen. Daarin heb ik in colom C 24 het aantal gewerkte dagen staan, in colom F24 mijn dagprijs en dan wil ik de uitkomst van deze vermenigvuldiging in colom I 24 krijgen. Als ik colom I 24 aanklik zodat de randen zwart worden en dan boven fx aanklik komt er in de witte balk na fx een = te staan, dan typ ik product(C24*F25) en dan gebeurt er vanalles wat ik niet wil. Hoe moet zo'n simpele vermenigvuldiging nou? En dan wil ik ook nog andere colommen berekenen, b.v. overuren gerelateerd aan dagprijs, BTW enzo, maar ik kan er niet achterkomen hoe dat moet. Het is een engelstalige excel. Iemand een tip of moet ik weer zo,n duur boek voor dummies kopen?

Als ik selecteer en typ =C24*F24 krijg ik: #VALUE!, en als ik typ SUM(C24*F24) komt het zo in de cel te staan......

zet je excelbestand hier maar even neer, dan kijken we wel ff.

Als je op de knop : "reageer op bericht" drukt krijg je onderin een optie te zien: "Bladeren"

Als je daar op drukt op er een schermpje en kun je naar het bestand op je pc zoeken.

Hoi Markbert,

De formule =C24*F24 is correct, maar of C24 of F24 is geen getal en hierdoor komt er een foutmelding.

Als er getallen staat kunnen deze ingevoerd zijn als tekst.

Om van tekst getallen te maken kun je de sum-functie of de value-functie gebruiken:
=Sum(C24)*Sum(F24)
=Value(C24)*Value(F24)

Het voordeel (?) van Sum is dat als in een veld een echte tekst staat ("Hallo") dat de Sum-functie een 0 geeft en de Value-functie een foutmelding.

Jeroen

Laatst bewerkt:
Ik ben er inmiddels achter. Niet lachen. Het probleem zat in de komma. Dat had een punt moeten zijn. Bedankt voor alle reacties. Groeten, Eduard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan