• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bear007

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jun 2008
Ik wil graag bepaalde cijfers keer een getal doen, maar dan niet steeds door het zelfde getal. maar het getal waar ik het door wil delen is een heel lang getal. kan je dus niet ergens in excel invoeren dat voor een bepaald getal een afkorting of een code bestaat,(dat ik die dus zelf maak). dus dat ik een hele kolom heb, en dat ik dan bijvoorbeeld zeg: A1 vermedigvuldige door code1(code1 staat dan bijv. voor 1,45623)of als ik zeg A1 vermedigvuldigen door code2(code2 staat dan bijv voor 1,334754.
en dat ik dit dus steeds weer kan herhalen.(ik heb ongeveer 6 codes nodig voor 10000 getallen. dan ben ik er dus wat korter mee bezig als dit met codes kan)

Mijn voorstel:

Tik deze 6 getallen eens in in A1 t.e.m. A6

Selecteer A1 en tik dan in het naamvakje van die cel 'code1', doe hetzelfde voor A2 t.e.m. A6

Eventueel kan je dan kolom A verbergen als deze getallen je storen. In een formule hoef je dan inderdaad alleen code1, code2, etc... in te voeren.

Selecteer A1 en tik dan in het naamvakje van die cel 'code1', doe hetzelfde voor A2 t.e.m. A6

Wat vis ta bedoelt is dat je een cel een naam kunt geven via Invoegen -> Naam -> Definieer

Die naam kan je ook gewoon geven door 1 muisklik in het naamvak en daar de nieuwe naam in te tikken...

Ik veronderstel dat dit iets is zoals de TS het bedoelt?

Je hoeft zelfs helemaal geen cel te benoemen, maar je kan direct een getal benoemen.

Ga naar invoegen >> naam >> defienieren >> namen in werkbalk: code1 >> verwijst naar: =1,45623 >> OK.

Zo heb je geen hulpcellen nodig.

##### Sorry, dit is ff off-topic (maar voor mij héél belangrijk:thumb:) #####

Bandito Bob, DANK DANK DANK DANK... De door jou vermelde truc met de naamgeving ZONDER dat je deze aan een cel linkt, had ik ooit op internet gelezen maar verder eigenlijk nooit toegepast. Met als gevolg.... de vergetelheid!:o:D
Omdat ik sinds het VBA programmeren hier weer erg behoefte aan had, ben ik weer gaan zoeken. En dus niet meer kunnen vinden!:(
Dit is namelijk een uitstekende methode om een door VBA gemaakte setting vast te zetten zonder dat je deze moet wegschrijven in je sheet (met alle gevaren vandien met gebruikers!).

Groet, Leo

Die naam kan je ook gewoon geven door 1 muisklik in het naamvak en daar de nieuwe naam in te tikken...

Ik veronderstel dat dit iets is zoals de TS het bedoelt?

Dat is inderdaad een makkelijke manier om (vaste) cellen te benoemen, maar via invoegen >> namen >> definieren heb je meer mogelijkheden. Zo kan je b.v. direct naar getallen verwijzen of formules invoeren die verwijzen naar een dynamisch gebied.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan