• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Excel vraag

• Onderwerp starter Onderwerp starter DVU
  • Startdatum Startdatum
Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

DVU

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2024
Besturingssysteem
Windows10
Office versie
16
Hallo, Ben vanmiddag lid geworden van dit forum.
Mijn vraag is: Als in een kolom een bepaalde naam voorkomt, wil ik in de kolom ernaast op dezelfde regel een bepaalde tekst invoegen. Voor een regel is me dat al gelukt (met dank aan AlexCEL) maar niet voor meerdere rijen tegelijk als die naam vaker voorkomt (zie bijgevoegd bestand). Ik heb Office16.

Bijlagen

Wat wil je precies bereiken? Geef eens aan wat er in kolom D zou moeten komen te staan. Ik heb zomaar het vermoeden dat je uitgaven per bedrijf wilt kunnen sommeren, zit ik er ver naast?

Wat ik wil is dat overal waar in kolom B bijv. 'Albert Heijn' staat dat dan in een andere kolom (C,D of E) op dezelfde regel automatisch de tekst 'boodschappen' komt te staan

Zo??????
Met de toch wel karige info die je geeft.
Waar is het voorbeeldje welke betrekking heeft op AlexCell?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Of zo (Geen macro):

Bijlagen

Het is hoogstwaarschijnlijk de bedoeling dat alle Albert Heijns ongeacht het filiaalnummer dezelfde code toegekend krijgen, idem voor de andere leveranciers.
Er zal dus een tabel moeten komen met leveranciers met bijbehorende code, dus ziets als:
Code:
Albert Heijn boodschappen
Lidl         boodschappen
Vattenfall   gaslicht
Hornbach     klussen
Jolink       boodschappen
Boni         boodschappen

Bedankt voor het meedenken allemaal.
emields: het is inderdaad de bedoeling dat voor een hele kolom die een bepaalde naam (of deel daarvan) bevat, in een andere kolom maar op dezelfde regel een zelfgekozen tekst komt te staan. Voor een regel is me dat gelukt maar niet voor een kolom. Zal daarvoor een macro moeten maken. Kan jouw macro niet openen (zie foto)Test macro.jpg

Als je het bestandje b.v. opslaat op je bureaublad en hierna weer opent dan is de beveiligingswaarschuwing verdwenen.

Na het opslaan moet je eerst het bestand deblokkeren:

Bijlagen

• Clipboard_03-08-2024_01.jpg
    Clipboard_03-08-2024_01.jpg
    38 KB · Weergaven: 8
Heb blokkade idd op kunnen heffen maar zie geen macro (Beeld - macro's - macro's weergeven...

Dat komt omdat het een event routine is die achter Blad1 staat en niet in een module.

Plats eens hoe dat voor u bij 1 regel wel gelukt is?

Zie in mijn oefenbestand regel 5 en 6

Bijlagen

Bedankt, deze werkt!
Als ik probeer de regel =ALS(ISFOUT(VIND.SPEC("Jolink";B2:B15));"nee";"ja")
in een macro plaats wordt dit niet geaccepteerd ....

Dat is ook geen macrocode maar een functie.

Bedankt voor de informatie. Zou deze functie ook als macrocode bestaan?
misschien in een andere vorm?

Uiteraard kan je daar ook een macro voor maken, maar dat ziet er dan totaal anders uit en is veel meer werk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan