• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel vraagstuk verjaardagen

• Onderwerp starter Onderwerp starter MSS
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MSS

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 nov 2007
Ik heb een vraag m.b.t. Excel, formule om verjaardage uit een database te selecteren.

Het betreft een database met n.a.w. gegevens op het eerste tabblad.
Hierin staan een 10 – tal kolommen met naam, adres, woonplaats, geboorte dag, geboorte maand en geboorte jaar.

De truc is dat op het tweede tabblad in cel a1 de huidige maand wordt ingevoerd. Bijvoorbeeld huidige maand is november, invoer = 11.

De formule moet nu alle n.a.w. gegevens kopiëren naar het tweede tabblad van de persoon die een geboorte maand heeft met de waarde 11.

Kortom. Kopieer alle jarige van deze maand naar het tweede tabblad nadat je het huidige maandnummer hebt ingevoerd.

Ik heb al de nodige formules geprobeerd maar ik kan geen bereik aangeven van hetgeen overgenomen moet worden.

Ik hoop op een reactie van je.

Groet,
MSS

Met formules kan het waarschijnlijk wel, maar dan worden het matrixformules. En die zullen jouw bestand vertragen en zwaarder maken, vooral als het over vele personen gaat.

Alternatief is VBA-code, met name een Worksheet_Change event. Er wordt dan code uitvoert (die jij maakt) op het moment dat er een cel in een blad wijzigt. In dit geval A1 dus.

Worksheet_Change event is hier al talloze keren behandeld geweest, dus zoek maar eerst eens met behulp van de zoekfunctie (zie bovenaan scherm).

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan