• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel; waarde van celkleur

Status
Niet open voor verdere reacties.

Keinna

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 apr 2011
Bekijk bijlage weekplanning; testdoc..xlsHoi,

In mijn bestand heb ik een formule (/Naam) waarmee de opvulkleur van een cel kan worden achterhaald. De waarde van de kleur wordt in de cel rechts ervan weergegeven. Dit gaat nu bijna helemaal goed. Op het punt na dat, de waarden van kleuren die op elkaar lijken gelijk zijn.
Bijv: De kleur groen RGB: 0;204;102 en de lichtere groene kleur RGB: 153;255;51 krijgen beide de waarde 4. Terwijl de kleuren toch best verschillend zijn.

Weet iemand hoe ik toch verschillende waarde kan krijgen voor de kleuren? Ik denk dat het ook aan een bepaalde instelling zou kunnen liggen ipv aan de formule, maar ik heb geen idee welke.

Voor de volledigheid.. ik gebruik de Naam CelKleur =CEL.LEZEN(63;(INDIRECT("R[0]K[-1]";ONWAAR)))+NU()*0 of de Naam Kleur =CEL.LEZEN(63;'wk X'!RK[-1])+NU()*0 (deze laatste is korter maar doet precies hetzelfde).

Mvg, Keinna

Celkleuren in 2003 maken gebruik van een vast palet. En de functie CEL.LEZEN bestaat volgens mij ook niet (in 2003). Dus ik vermoed dat je het voorbeeld in 2007+ hebt gemaakt?

Klopt. Ik werk met Excel 2010 maar sla mijn bestanden altijd op als een 97-2003 werkblad. (Ook in een werkblad met macro's (2010) heb ik dit probleem.)

Keinna,

In de bijlage heb ik de genaamde formule "Kleur" aangepast aan de A1-notatie (omdat ik daar beter mee vertrouwd ben), op deze manier krijg ik toch 5 verschillende kleurindexnummer voor 5 tinten groen.

Bijlagen

Bedankt WHER,

Ik krijg ook verschillende waarden voor de tinten groen. Helaas is het probleem voor de kleuren die ik zou willen gebruiken nog niet opgelost. Ik heb die kleuren in het bestandje ingevoerd en zal het bijvoegen.

Ik weet niet of de kleuren per pc (/excel instellingen) anders worden weergegeven. Maar het gaat met name om:
groen RGB: 0;204;102
lichter groen RGB: 153;255;51
donker roze RGB: 204; 0; 102
knal roze RGB: 255; 0; 102
Deze kleuren komen trouwens gewoon uit het kleuren palet 'standaard kleuren' (onder meer kleuren en dan standaard)

Misschien heeft iemand een oplossing voor deze kleuren?

Bekijk bijlage weekplanningtestdoc.(1).xls

Ik vrees dat de knoop van je probleem zit in het feit dat je werkt met Excel 2010. Waarschijnlijk kun je daar (standaard)kleuren kiezen die niet standaard zijn in Excel 2003, en dus niet als dusdanig herkend worden.
Als ik je laatste bestand open, krijg ik het volgende te zien, zie bijlage.
De "verschillende" tinten groen worden identieke tinten groen?

Bijlagen

• kleuren-1000.jpg
    kleuren-1000.jpg
    99,8 KB · Weergaven: 652
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan