• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel waarden aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nielsbl11

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2012
Nieuw probleem

er kan in kolom B2 een waarde "-" voorkomen. Hier kan het programma niets mee omdat hij alleen een "1" of "0" kan lezen. Dus eigenlijk moet een "-" automatisch een 0 worden, maar nu komt het probleem als er een waarde 15 staat moet deze automatisch op 1 worden gezet. en eigenlijk in een andere cel worden geplaatst. want deze 15 geeft de lengte aan en de 1 dat hij het onderdeel wel moet tekenen.

volgens mij is de beste oplossing om :
als er een streepje staat een 0 te plaatsen in bijvoorbeeld cel E6
als er bijvoorbeeld 30 staat een 1 te plaatsen in cel E6

Code:
For Each cl In Range("B9:A200").SpecialCells(2)
if cl.Value = - then replace(cl.Value, "-") else (cl.value, "1")
kom ik in de buurt?

@nielsb11 wat wil je met die opmerking zeggen?

Macro excel

ik heb nu een programma die van een - automatisch een 0 maakt
maar nu moet er als er een getal bijvoorbeeld 15 komt te staan dit automatisch een 1 wordt

@nielsb Daar hoef je geen nieuwe vraag voor te stellen dat past heel goed in deze vraag.

klopt dacht dat ik deze weg had gegooid maar had alleen me eige abbo om het te volgen opgezegd

Laatst bewerkt door een moderator:
deze code moet dus eigenlijk aan worden gepast

Code:
For Each cl In Range("A9:B200").SpecialCells(2)
cl.Value = Replace(cl.Value, "-", "0")

dus als er een streepje ziet moet hij hier 0 van maken maar als hier een getal staat bijv "15" dan moet hij hier een 1 neerzetten

Code:
replace(cl.value, "getal","1")

Code:
For Each cl In Range("A9:B200").SpecialCells(2)
    cl.Value = IIf(IsNumeric(cl.Value), 1, 0)
Next

Met vriendelijke groet,

Roncancio

op de een of andere manier doet hij het niet maar volgens mij zit er al een foutje bij mij,

B9:B200 in plaats van A9:B200

maar als ik dit aanpas doet hij het nog niet

Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mij denk ik veel te moeilijk

het enigste wat er moet gebeuren is, als in B6 een 15 staat moet er in B19 een 1 komen te staan en als B6 een 0 zou zijn er in B19 een 0 komt

nu zou ik de waarden eerst naar een andere cel kopieren daar een 0 of 1 van maken en dan weer kopieren naar de gewenste cel

Kan je anders een voorbeeldbestand bijsluiten?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

@nielsbl11 Onnodige quotes verwijderd. Wanneer je direct reageert op een reactie is het niet nodig om dat bericht te quoten. Onnodig quoten heet dat, hetgeen niet gewenst is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan