midfieldgeneral
Gebruiker
- Lid geworden
- 19 dec 2002
- Berichten
- 18
Hallo,
Ben voor mijn werk met het volgende bezig:
Om de boekhouding te vergemakkelijken heb ik een document gemaakt die controleert of een factuur al dan niet vervallen is.
Hierbij geef ik na het opmaken van de facturen een regel in die de bedragen in- en exclusief de btw bevat, de datum bevat en de vervaldatum. Met behulp van enkele formules wordt een rood vlagje gezet wanneer een factuur te laat betaald is, een groen wanneer deze betaald is en een geel wanneer de factuur nog niet vervallen is.
Nu zou ik dit rekenblad graag aanvullen om een nog beter overzicht te krijgen aangezien de lijst steeds groter en groter wordt en bijgevolg ook steeds meer en meer onoverzichtelijk.
Ik had dus aan het volgende gedacht.
Graag zou ik dus op een tweede tabblad per maand een overzicht krijgen van welke facturen er nog niet betaald zijn.
Ik weet dus dat ik met volgende voorwaarden moet werken
Voor bijvoorbeeld januari
moet hij alle facturen zoeken van januari die nog niet betaald zijn en deze weergeven in het tabblad, rekeninhoudende dat er in rij 1 de eerste onbetaalde factuur staat, in de tweede rij de tweede, enz... zonder dat hij in een loop raakt en telkens die eerste factuur terug aangeeft => waarde rij 2 mag niet gelijk zijn aan waarde rij 1.
Hoe doe ik dit het beste?
Indien dit eerste probleem opgelost raakt, zou ik graag willen dat excel voor die facturen dan een link aanbied naar een standaardformulier waarbij hij op basis van het huidige document het standaardformulier automatisch invult met de opgegeven adresgegevens, enz...
Is zoiets mogelijk?
Indien er iets niet duidelijk is, voel je vrij om te vragen!
Dank bij voorbaat,
Alexander
Ben voor mijn werk met het volgende bezig:
Om de boekhouding te vergemakkelijken heb ik een document gemaakt die controleert of een factuur al dan niet vervallen is.
Hierbij geef ik na het opmaken van de facturen een regel in die de bedragen in- en exclusief de btw bevat, de datum bevat en de vervaldatum. Met behulp van enkele formules wordt een rood vlagje gezet wanneer een factuur te laat betaald is, een groen wanneer deze betaald is en een geel wanneer de factuur nog niet vervallen is.
Nu zou ik dit rekenblad graag aanvullen om een nog beter overzicht te krijgen aangezien de lijst steeds groter en groter wordt en bijgevolg ook steeds meer en meer onoverzichtelijk.
Ik had dus aan het volgende gedacht.
Graag zou ik dus op een tweede tabblad per maand een overzicht krijgen van welke facturen er nog niet betaald zijn.
Ik weet dus dat ik met volgende voorwaarden moet werken
Voor bijvoorbeeld januari
moet hij alle facturen zoeken van januari die nog niet betaald zijn en deze weergeven in het tabblad, rekeninhoudende dat er in rij 1 de eerste onbetaalde factuur staat, in de tweede rij de tweede, enz... zonder dat hij in een loop raakt en telkens die eerste factuur terug aangeeft => waarde rij 2 mag niet gelijk zijn aan waarde rij 1.
Hoe doe ik dit het beste?
Indien dit eerste probleem opgelost raakt, zou ik graag willen dat excel voor die facturen dan een link aanbied naar een standaardformulier waarbij hij op basis van het huidige document het standaardformulier automatisch invult met de opgegeven adresgegevens, enz...
Is zoiets mogelijk?
Indien er iets niet duidelijk is, voel je vrij om te vragen!
Dank bij voorbaat,
Alexander
Laatst bewerkt: