• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel waarschuwing uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Belinda S

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2008
Berichten
173
Op een werkblad staan hyperlinks (de naam van een filmpje) naar filmpjes op mijn D schijf.
Tot voor kort was klikken op de hyperlink voldoende om het filmpje af te spelen.
Nu krijg ik echter een waarschuwingsschermpje (zie bijlage)
Prachtig dat Excel hiervoor waarschuwt maar het zijn zelfgemaakte filmpjes en dus te vertrouwen.
Op welke manier kan ik deze waarschuwing uitschakelen?
Bij voorbaat mijn dank voor hulp.
Belinda
 
Maak van je D-schijf een vertrouwde lokatie via het vertrouwenscentrum.
 
Bedankt voor uw suggestie.
Op de D schijf heb ik een hoofdmap genaamd Humor, in deze hoofdmap staan een aantal submappen.
In deze submappen staan de filmpjes gesorteerd naar onderwerp.
Nu heb ik in D:/Humor een werkblad staan met de namen van de filmpjes.
Van de naam heb ik dus een snelkoppeling gemaakt die verwijst naar de submap waarin het betreffende filmpje staat.
Tot voor kort werkte dit perfect, het werkblad openen en klikken op de naam van het filmpje en WMP werd geopend met het filmpje.
Sinds kort krijg ik dus het waarschuwingsschermpje te zien, door op OK te klikken opent het filmpje.
Nu heb ik Excel geopend en gekozen voor Bestand -> Opties -> Vertrouwenscentrum -> Instellingen voor het vertrouwenscentrum -> Vertrouwde locaties -> Nieuwe locatie toevoegen.
Hierin heb ik ingevuld D:\Humor en tevens een vinkje gezet bij submappen worden ook vertrouwd.
Daarna OK - OK en Excel gesloten en het index werkblad met de namen geopend.
Klik ik nu op de naam van een filmpje dan verschijnt helaas weer die waarschuwing.
Ik heb dus iets niet goed gedaan maar wat?
Alle gegevens die onder D:\Humor staan moeten dus als vertrouwd worden beschouwd.
Voor de duidelijkheid ik werk met MS Office 2010

Kunt u mij verder raad geven? schat mijn Excel kennis svp niet te hoog in.
Met vriendelijke groet,
Belinda
 
Beste mensen,
Allemaal bedankt voor de geboden hulp.
Ik heb nu het volgende geprobeerd, ik heb ik de macro geplaatst in het werkblad met de snelkoppelingen naar de filmpjes.
Daarna op een naam geklikt maar jammer genoeg verscheen weer het waarschuwingsschermpje.
Ik heb bij diverse berichten iets gelezen dat dit schermpje komt door een update van Microsoft, is ook bekend in welke update dit zou zijn?
Tot voor ongeveer 10 dagen geleden werkte alles perfect.
Er is mee te leven maar het is wel irritant.
Van macro's heb ik niet veel verstand misschien doe ik iets verkeerd.
Wil iemand mij de juiste werkwijze uitleggen?
Excel 2010 daar werk ik mee.
Vast bedankt voor alle hulp.
Prettig weekend verder.
Belinda
 
In de code staat 10.0; Verander dat in (ik meende) 14.0 voor Excel 2010.
Excel 2007 heeft 12.0.
 
De code aangepast in 14.0 maar helaas het werkt bij mij niet.
Ik leg me er maar bij neer en klik in het waarschuwingsvenster maar op OK en dan werkt het gewoon.
Bedankt voor alle moeite.
Belinda
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan