• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel wachtwoord met "versleutelen" in extern programma of opslagmedium.

Status
Niet open voor verdere reacties.

CygneVoler

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2015
Berichten
234
Hoi Exellers,

Zonder te willen bagatelliseren denk ik dat de meeste office gebruikers wel weten dat je bestanden zoals Excel eenvoudig kunt ontgrendelen met een daarvoor "geschikt" programma.
Daarom ben ik aan het zoeken naar een mogelijkheid om b.v. Excel "extra" te beveiligen met een wachtwoord wat verwijst naar een b.v. een opslagstick of een ander programma.
Ik ben al eens gaan googelen maar kom er niet echt uit.
Vandaar nu hier de vraag:

"Is het mogelijk om Excel extra te beveiligen met bijvoorbeeld een wachtwoord dat gebruik maakt van een ander programma of een opslagstick?"

Zonder "dat" programma of die "stick" kan je een Excel bestand niet openen.

Ik kijk uit naar jullie reactie(s)

CooS
 
Voorkomen dat een bestand wordt geopend zal niet lukken; het zal geopend moeten worden om te beoordelen of het een geldige gebruiker heeft.

Je kunt bijv. op een website een bestand aanmaken met de environ(computername) als naam.
Als dat bestand niet bestaat (in Workbook_open gebeurtenis) wordt het geopende Excelbestand weer afgesloten.
Werkt natuurlijk niet als macro's niet ingeschakeld zijn.

In het bestand kunnen natuurlijk ook nog essentiële gegevens worden opgenomen voor de verdere werking van de VBA-code in het bestand.
 
Laatst bewerkt:
hmm, niet eenvoudig dus! Ik moest nl ff denken aan een apple die met bepaalde programma's een dongel vereist! Maar zo eenvoudig ligt het dus niet. Dat met Wordbook_openen_gebeurtenis, houdt dat bijvoorbeeld in dat je de namen van de computers of de personen die je toegang wilt geven daarin kunt opnemen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan