• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel wachtwoord/Monte Carlo Simulatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

willemtim

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2007
Beste forummers,

Ik zit met het volgende. Voor mijn studie moet ik een Monte Carlo Simulatie (MCS) draaien. Ik heb het bestand en het draait als een trein!!! Nieuwsgierig als ik ben wil ik weten hoe die MCS is opgebouwd. De MCS draait via een macro en de achterliggende programmering is beveiligd met een wachtwoord.:shocked:... Wat nu?? Is het accepteren en doorgaan, of is dit wachtwoord te omzeilen? Ik heb 't bestandje in de bijlage gedaan.

bedankt!

Bijlagen

Als het beveiligd is, is dat omdat iemand er veel tijd in heeft gestoken, of omdat de VBA-code beschermd moet worden tegen bewuste/onbewuste aanpassingen van gebruikers
Ik heb het bestand niet bekenen, maar ga ervan uit dat de makers er geld mee verdienen en daarom de coe beveiligen.
Als je wat googled, kom je wel achter password-krakers, al zijn ze voor VBA wat robuuster en zal het misschien geld kosten.

Groeten,
Richard.

Beetje gegoogled: http://www.puc-rio.br/marco.ind/quasi_mc.html
Zal dus bedrijfsgeheim zijn! Afblijven is dus het credo.

Laatst bewerkt:
Om even op mijzelf te reageren: Weet je wel zeker dat er een wachtwoord op zit?:o

Ik kan in visual basic niet onder "funcres" kijken. De rest kan ik wel zien(sheets/modules). Wat staat er onder funcres???

Bedankt voor je reactie. Ik weet dat er password krakers zijn (sparxx) e.d. en ik weet ook dat het bestand om een reden beveiligd is. Het enige dat ik wil weten is hoe zo'n simulatie werkt, wat de onderliggende werking is.

Beste willemtim ;)

Het bestandje is niet beveiligd !

FUNCRESS.XLAM
VBA Project

In deze kan je toch niet en heeft niks met je bestandje te maken.

In FUNCRESS.XLAM staat een code ivm RibbonControl

Groetjes Danny. :thumb:

Laatst bewerkt:
AHA, dus toch. Dan moet ik die code (programmeer taal) eens beter door lezen. Ik dacht dat de functies onder die beveiligde zaten. Ik dacht dat funcres een of andere niet-hollandse taal was voor functies:P. Case closed!

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan